lillespire08+10 Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Jeg sliter skikkelig med kvalme om dagen, har brukt flere egenmeldingsdager nå, og i morgen tenkte jeg å gå til legen å få sykemelding. Orker ikke å late som om jeg har omgangssyken o.l. til jobben lengre, nå vil jeg bare fortelle at jeg er gravid og er kvalm! Noen i samme båt? :-)
lotuseli Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Hei. Jeg tror nok at du kan få sykemld pga kvalme og trøtthet. Vet i alle fall om andre som har fått det før. Ser vi har termin omtrent samtidig:) Jeg venter førstemann og gleder meg masse:)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 titter innom fra 2trimester her jeg ble sykmeldt på pga kvalme.. jeg jobbet ikke men gikk på kurs og var da utplassert i en bedrift. jeg fikk sykemelding uten problem
ToSu2 Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Hei :-) Dette er fjerde uka jeg er sykemeldt.. Jeg er 11+4 idag. Jeg er kvalm hele tiden, kaster opp en del og er veldig sliten.. I tillegg har jeg lavt blodtrykk, noe som fører til at jeg er svimmel. Jeg jobber som miljøterapeut og har en del tunge løft.. Summen av alt dette gjorde at jeg ble sykemeldt. Jeg ville absolutt ha fått sykemelding om d er mulig! Det er mye bedre å være hjemme! Da kan du kaste opp når du vil uten å tenke på at noen oppdager d ;-) Du kan også spise ved behov (jeg har d i hvert fall slik at d er best å spise lite og ofte) og bare slappe av :-) Lykke til videre :-) Ps. jeg fortalte til de på jobben at jeg var gravid i uke 8.. Mye bedre å si sannheten enn å føle at en lurer seg unna! Og de har jo taushetsplikt.. :-)
Miss Snow Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Jeg vurderer også å få en sykemelding nå, men jeg får se an åssen det er når jobb begynner igjen den uka her. Før påske var det ikke noe problem, men nå i påskeferien har jeg vært så uendelig dårlig. Jobb er så travelt og innebærer kontakt med barn og voksne hele tia, og det er ikke sjelden at pauser går bort i løpet av en dag. Om formen er sånn den er nå, så kommer jeg ikke til å fungere slik jeg skal, og da er det bedre for både meg og jobb at jeg sykemelder meg litt. Men siden jeg bare er på vikariat ut juli, så syns jeg det er litt ekkelt om jeg sykemelder meg også, siden jeg gjerne vil få fornya vikariatet og det kanskje åpner seg en fast stilling.
baby2010 Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 jeg er sykmeldt nå pga kvalme. er ca 8 uker å vei.
Foxi Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Hei Jeg var sykemeldt i 3 mnd'er det første svangerskapet mitt pga kvalme. Har begynt og bli litt kvalm nå også, men håper det gir seg. Lykke til hos legen
lillespire08+10 Skrevet 6. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2010 Takk for svar:) Har vært hos legen idag og fått sykemeldt meg. Var ikke noe problem. Fikk afipran tbl også, som kanskje hjelper litt??? Har trua! Ringt sjefen og informert om at jeg er gravid, så nå er jeg litt letta!
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Hei dere som slter med kvalmen.... Vil bare si at jeg føler så med dere. Hold ut. Jeg er en av de heldige som har heldigvis sluppet unna kvalmen og er så glad for det. Er i dag 11+0 og eneste som har "plaget" meg noen uker var veldig trøtthet. Men heller det enn kvalme. Nå har jeg fått mer økt energi. Håper kvalmen går over for dere fort. Klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå