Gå til innhold

Gravid- Ibux og paracet??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Har noen av dere erfaringer med Ibux og paracet i svangerskapet?

Ser at paracet liksom er greit og Ibux ikke, men i ibux pakken står det bare om det siste trimester.. Har noen av dere tatt ibux tidlig i avsngerskapet? Har dere spurt lege? Det er kun snakk om å ta 200 mg sammen med en paracet her. Har så kraftige smerter i rygg som kommer innimellom. Da er jeg vant med å ta ibux i 2-3 dager og så er det bra...men nå tør jeg ikke.. Blir helt handlingslammet uten..

 

Er det greit i små doser? Hva kan skje?? Kan jeg miste? Er i uke 7..

 

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vet er at jeg har fått beskjed om å IKKE bruke Ibux under sv.skapet. Paracet er ok. Prøv med et varmt bad om du har muligheten. Hjelper godt på mine ryggsmerter..

Skrevet

Aner ikke! Står at du skal snakke med legen din. Så jeg ville ringt på legevakten å spurt.

 

Jeg tar bare paracet nå i svangerskapet, og det suger. For ibux er sååååå mye bedre! :-( Men men.

Skrevet

Ok, takk for svar. Styrer nok unna ibux...desverre. Men paracet er altså helt ok?? Tar dere 2 paracet uten å nøle? Er livredd for å gjøre noe som kan skade forsteret eller fremprovosere en abort...men er desperat etter å få vekk smertene...

Skrevet

IBUX er lett blodfortynnende, og det er ikke paracet, derfor er det at du ikke skal bruke IBUX

 

 

Men om du tar en ibux, så overlever dere nok. De damene med feks tidligere alvorlig preeklampsi, blir satt på blodfortynnende (albylE) fra uke 12 til tett før termin

Skrevet

Paracet er helt greit :-) ibux ikke. Du kan ta 2 paracet, det går fint, men overstige doseringen som står på pakka.

Skrevet

selv turte jeg kun og ta en parscet pr gang.. prøv en først, hjelper ikke den i løpet av en time, ta en til

Skrevet

IKKE overstige skulle det stå.

Gjest Edemuli
Skrevet

Har du veldig vondt kan du be legen din om å få Pinex forte eller Paralgin forte, de er ikke betennelsesdempende men vil jo ta smertene. De er ikke farlig å ta av og til. Men alt med måte selvfølgelig.

Skrevet

Hei:) Du kan bruke paracet i svangerskapet. Men styr unna ibux.

Du kan bruke all smertestillende som det står : Paracetamol på.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...