Gjest Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Æsj, er så usikker. Har termin på onsdag, og har kjent liv jevnt og trutt fra tidlig i svangerskapet. En periode var babyen veldig, veldig aktiv. På grensen til FOR aktiv, sprella jo nesten døgnet rundt. De siste månedene har ha vært mer bedagelig, men har kjent godt med liv hver dag. Den siste perioden har det ikke vært mye spark, men han har beveget seg så mye at man har sett det godt på hele magen. Med førstemann var jeg inne på sjekk på grunn av lite liv noen ganger. Denne gangen har jeg ikke trengt det. Jeg regner med at det både er fordi jeg er annengangs og er mer rolig, men også fordi jeg faktisk har kjent godt med liv hver eneste dag. Nå det siste døgnet derimot har jeg ikke kjent så mye. "Problemet" er at jeg har kjent litt. Derfor blir jeg litt usikker. Babyen er jo stor nå, så han har vel ikke så mye plass å sprelle på. Han pleier å sprelle mest på kvelds/nattetid, særlig hvis jeg har drukket litt cola f.eks. Siden jeg ikke kjente så mye igår kveld drakk jeg et kaldt glass cola istad og spiste et knekkebrød med sjokade. Fikk litt respons, men heller laber til å være ham.. Er så usikker på om jeg bør ringe føden og få en sjekk, eller om jeg bør drøye det og se om han livner til litt utover dagen.. Jeg vet jo at han lever, men så kan det jo være han ikke har det så bra likevel. Hva tenker dere?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Hadde ringt føden og fått en sjekk. Det er nok mest sannsynlig at han har det bra, men greit å få det sjekka i tilfelle. Jenta mi ble rolig dagen før fødselen startet da, så kan jo være det samme med gutten din. Men greit å være sikker da:)
shari_z Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Lite liv for meg er mindre enn det som er normalt for *den* babyen. Jeg tar ikke i betraktning at det er mindre plass på slutten og derfor mindre liv, for det er jo bare tull. Ja, de har mindre plass å sparke, men de beveger seg som de aldri har gjort. Bare at de kjennes anerledes ut. Så ja, hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt føden. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.
Gjest Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Det er jo som du sier at han har mindre plass nå og er derfor mindre aktiv. Men hvis du føler deg usikker ville jeg ringt og tatt en sjekk. I slike tilfeller synes jeg det er greit å ha en lav terskel for å forsikre seg om at alt er bra:) Om det er noen trøst har begge mine vært veldig rolige dagen før fødsel;) Siden du har termin onsdag kan det jo være fødsel på gang snart:)
Gjest Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Eldstemann skal ha dagduppen sin nå, så skal legge meg ned og kjenne litt etter. Kommer det ikke noe særlig med liv da, tror jeg at jeg ringer ja.. Bedre å sjekke en gang for mye, selv om han helt sikkert blir helt turbo på vei ned dit. Pleier jo å være sånn. Har hørt at mange sier at babyene blir veldig rolige dagen før fødsel, så krysser fingrene! Er i merkelig form idag selv, har bare lyst til å sove. Kanskje kroppen som sier ifra at jeg må lade opp litt.
solstråle69 Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Jeg ville ikke nølt, heller en sjekk for mye enn for lite! :-)
ellen-propellen Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Ring føden og ta en sjekk du:-) Normalt med liv er en periode i døgnet hvor man kjenner 5 bevegelser i løpet av 20 minutter. (ikke nødvendigvis spark,men at babyen beveger seg).
Gjest Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Ringte sykehuset og fikk komme ned på sjekk med en gang. Tok sparketest, målte blodtrykk, temperatur, sjekket urin og alt var helt fint. De tok til og med en ultralyd for sikkerhetsskyld. Kjempefornøyd med behandlingen! Er så utrolig betryggende at de sjekker ordentlig! De sa det var helt riktig av meg å ta kontakt, så følte meg ikke som en hysterisk mamma heller. Hun som tok ultralyden sa også at de ofte opplevde at babyene ble roligere rett før fødsel, og siden jeg fødte før sist, kunne det være det snart ble fødsel på meg. Jippi!
Gjest Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Så flott du fikk sjekket det. Jenta mi kom 2 uker før termin, men hun var også veldig rolig rett før fødsel. Lykket til!!
Gulosten™ Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Da nærmer det seg! Hurra! Husk at hodet sikkert sitter godt skrudd nedi bekkenet, ikke så lett å få vridd på seg da Det tyder jo også på at h*n har skrudd seg riktig vei, med nesa, magen og beina inn mot ryggen din. Da kjenner du også en del mindre, for babyen sparker på en måte litt i "løse lufta"... Åh du, assa! Kjenner jeg er misunnelig - nesten...!! Lykke lykke lykke til!!!
Gjest Skrevet 5. april 2010 #11 Skrevet 5. april 2010 Weee. Er litt dumt, for nå blir jeg sååå forhåpningsfull! Nærmest hoppet ut derfra, hehe. Hodet var festet på sist kontroll, og jeg flyr på do i ETT kjør, så er nok derfor han er litt roligere ja! Ikke så lett å vri på kroppen når hodet sitter fast, sikkert. De sa at ryggen hans lå mot min venstre side, vet ikke helt om det betyr at han ligger riktig, jeg? Håper det. Han var hvertfall en normalt stor baby, sa hun. Hihi, ja, er gøy dette! Merker jeg er skikkelig ivrig nå! Nå vil jeg treffe lillemannen min! Tusen takk for svar, alle sammen!
Gulosten™ Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 Jeg tror ikke det har så mye å si mot hvilken side han ligger, bare han ikke ligger med nesa opp. Men når han ligger med ryggen ut mot siden er det veldig bra. Får nok en flott fødsel skal du se, blir det krise får du si fra! Hehe
Gjest Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 Jeg håper det. Lå og prøvde å mane frem noen rier under sparketesten, men det gikk visst ikke. Hehe. Er utrolig god stemning på ABC, synes jeg. Og ja, jeg skal rope ut etter deg hvis det blir krise! Hehehe!
Gulosten™ Skrevet 5. april 2010 #14 Skrevet 5. april 2010 Jeg syns det virker som om du er både klar og veldig godt forberedt, så dette går nok kjempefint! Og det er nok veldig flott på ABC også, ei jeg kjenner som jeg tar Doulakurs sammen med har født der 3 ganger, hun vurderte Føderiket sist men ville ikke "skuffe" jordmora på ABC. Hehe. Nå er du så klar som du kan få blitt, og bare ha sex og ta det med RO! Hihi
Gjest Skrevet 5. april 2010 #15 Skrevet 5. april 2010 Hehe, stakkar. Men når hun har født der 3 ganger betyr vel det at det er et fint sted å føde! Virker hvertfall sånn! Veldig koselige damer der hvertfall. Og ble enda tryggere siden jeg ble så godt mottatt idag! Jeg føler meg veldig klar nå. Ble litt sånn pangklar egentlig. Var en lang stund jeg godt kunne vente noen måneder til. Men nå som alle babyklær er vasket, vognkabalen har gått opp, stellerommet er tapetsert og bleier kjøpt inn, kan han bare få lov til å komme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå