Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Har en juniordyne jeg vil vaske. Det står på den at den kan vaskes på 40 grader.Og tørkes i tørketrummel.Men også "dun bør renses på spesialrenseri".. :-S Denne er fra Fru.Lyng..Om det har noe å si.. Håper noen har peiling.. :-)
Gjest Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Har nylig vasket en slik dyne på 60 grader i maskin og det gikk helt fint. Vil tro at en dundyne er en dundyne uansett merke. De er jo alle fylt med dun og fjær. Det som er viktig er at du tørker den i tørketrommel med tennisballer i trommelen for å "puffe" dunene på plass igjen. Jeg brukte 3 stk til en juniordyne. Er du i tvil så kan du jo ta den med på et renseri, men står det at den kan vaskes i maskin så skal den jo tåle det.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Takk for svar *to små* Jeg får bare prøve det.Går det rett vest så går det rett vest ;-) Får hive inn tennisballer også
Gjest Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Det tenkte jeg også før jeg vasket vår, men det gikk bra. Den ble helt som ny :-) men tennisballene et viktig da. Jeg tørket en slik dyne på stativ en gang siden bruksanvisningen var visket ut og den ble aldri seg selv igjen for å si det sånn :-/ dunet lå i klaser.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Ja det var det jeg var redd for jeg også..Men så kom jeg på noe nå..HAR jeg egentlig tennisballer :-D Må finne noe som duger..Har ca 40 min på meg hehehee :-P
Gjest Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Vasker du klær på natten? Tennisballer er vel ikke akkurat noe de selger i de døgnåpne butikkene.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 hehe ja.Prøver å gjøre noe givende mens jeg henger her :-) Nei,selger ikke sånt nå..Må finne noe som gjør samme nytten..Tips? :-D
Gjest Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Leste om noen som brukte en sko med gummisåler :-) Tror det viktigste er å bruke noe som dytter dunet litt frem og tilbake og som tåler enn tur i tørken vel og merke.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Å så bra.Va det jeg hadde tenkt.Fant et par små barnesko :-) Flottings,da vet jeg det! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå