Gå til innhold

Feil diagnose....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble psyk for fire år siden.Da fikk jeg en diagnose.Jg følte at de satte den på ett veldig tynt grunnlag med tester med ledende spørsmål og som var så langtekkelig at jeg til slutt nesten bare svarte for å bli ferdig.Det som nesten er enda mer merkelig er at det var jeg som foreslo at jeg kunne lide av dette (det var før jeg visste om hva den egentlig innebar) Fikk en del medisiner som gjorde meg sløv og trøtt.Jeg kuttet etterhvert ut medisinene og fikk det mye bedre.Jeg gikk til psykolog og hun avsluttet behandling da hun så at jeg ikke hadde merbehov for det.Jeg begynte å jobbe hundre prosent igjen, og det gikke helt fint.Legene var selvfølgelig skeptiske.Går det an å få reversert en slik diagnose på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags diagnose er det snakk om da?

Skrevet

Feil diagnose skjer jo hver dag vil jeg tro. Det er jo ikke verre enn å gå til fastlegen din og få gjort undersøkelser som tyder på at du er frisk og be om en tredjeparts vurdering, dvs noen andre enn dem som stilte første diagnose :)

Hvis du ble vurdert til å ha en personlighetsforstyrrelse og plutselig ble frisk er det rart, for personlighetsforstyrrelser forsvinner ikke over natta.

Skrevet

men hallo, diagnosen er ikek DEG! Om du er i stand til å jobbe og har det bra så betyr veø det mer enn om man kan reversere diagnosen.

Vær GLAD du har det bra og ikke identifiser deg med en diagnose. I psyjkiatrien er det innimellom veldig kort mellom psyk og frisk med tanke på at det er veeeldig MYE som en normalt:) Ikke sikkert at du har vært annet i en dårlig periode og npå har det bra igjen .

Tror ikke du skal annse deg selv som psyk nå lenger, samme hva det står på papiret.

Skjønner at det ikke er noe morsomt å ha med seg, og forsøk gjerne å fjerne den fra papirene, men det viktigste er vel heller å kanskje få inn et notat i journalen som sier at du er frisk, ønsker å treversere diagnose og deretter bare ikke tenke noe mer på at det står der. Å slette en jpournal er ikke sikkert at går så lett.

Uannsett, gratulerer med å komme tilbake i jobb og NYT det:)

Skrevet

Jo da, det er ikke slik at dette er noe jeg har problemer med i hverdagen. Men jeg tenker lenget frem. Jeg syns ikke dette er noe ålreit å ha på papiret med tanke på en eventuell ny graviditet. Men jeg kan vel egentlig bare skifte fast lege. Tviler på at den sløve fast legen jeg har kommer til å ta seg bryet med å finne ut hvem min nye lege er for å fortelle at jeg har den eller den diagnosen.

Det var ikke personlighetsforstyrrelse. Har aldri skadet meg selv eller prøvd å ta livet av meg eller hatt stemmer. Hvilken diagnose det er spiller forsåvidt ikke noen rolle da jeg mener at jeg ikke har den. Men Ari Behn lurte på om han hadde den, så da er det vel lett å skjønne hvem jeg mener

Skrevet

er vel ikke så enkelt å bare skifte lege, så forsvinner alle personopplysningene om deg.

Journalen din følger deg jo uansett hvor du flytter på deg.

Nei, prøv å få utredet deg en gang til, så kan de kanskje ta bort den opplysningen fra dun journal.

Skrevet

journaleln blir hos den legen du har NÅ, med mindre du selv ber de overføre den til den nye fastlegen din.

Skrevet

Vel, jeg har skiftet lege før pga flytting og det fulgte ikke noe journal med meg da.

Skrevet

Det var det jeg mente også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...