Gå til innhold

Akutt diaré


mams75

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 26 og har egentlig hele svangerskapet slitt med løs mage. Har de siste dagene også hatt akutt diare (tømt meg mer enn tre ganger) og føler meg egentlig ganske så tappet for krefter og mer redusert enn tidligere. Føler ikke at jeg klarer å få i meg noe særlig næring til hverken meg selv eller den lille - men kjenner heldigvis at han romsterer livlig der inne. Noen som vet om man bør kontakte lege hvis dette vedvarer og eventuelt andre ting man bør være oppmerksom på? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

Ja, du bør kontakte lege hvis dette varer over noen dager og du fremdeles ikke klarer å ta til deg noe næring. Dette gjelder alle med diare, men jeg skulle tro du ikke bør vente så alt for lenge siden du er gravid. Her kan du lese litt om diarè:

 

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/diarre.php

 

Det viktigste du kan gjøre akkurat nå er å drikke masse vann, man mister utrolig mye væske ved diarè. Drikk gjerne Farris, som inneholder litt salter også. Elektrolyttbalansen kan fort bli forstyrret, så prøv å få i deg litt sukker og salt. Bland det gjerne i vannet. Hvis du har litt å gå på fysisk sett, vil jeg tro hverken du eller fosteret har noen fare om du ikke får i deg så mye mat, men du bør jo forsøke. Selv om det kanskje kommer fort ut igjen, kan jo noe rekke å bli tatt opp i tarmsystemet.

 

Men ring legen og hør, jeg har ingen erfaring med graviditet og diarè!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved mitt første svangerskap, slet jeg med akkurat det samme! hver dag, flere ganger om dagen :( Helt forferdelig.. akkurat som om du ikke kan gå ut, for det kommer så plutselig at du ikke klarer å holde deg! mitt holdt på i rundt 5 måneder, og rett etter fødselen, så forsvant det :D Heldigvis! Men tror det er helt normalt! Bedre den veien enn at du spyr hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...