Lilledrøm Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Har kjøpt meg monitor, men ingen testpinner ennå, glemte det føre påsken,.. MEN NÅR skal den første pinnen tas i bruk ? Skal det tas pinner i 2 uker sammenhengende,, ?? Dette kan jeg lite om, ville ikke bryte pakningen, da jeg håpet jeg ikke trengte bruke den,, sukk,, Glad om noen vil svare meg som har erfaring..
Hanaomi Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 hei! Jeg har brukt monitoren i to sykluser.. Den dagen du får mensen skal du registrere dette på monitoren. Det er en m - knapp du skal holde inn ei lita stund. Da registerer den at ny syklus er i gang. Det kan være lurt å gjøre dette på morgenen, slik at du får testet på morgenurinen. Monitoren vil fortelle deg når du skal teste deg, viktig at du utfører alle testene den ber deg om og riktig, slik at du får en så riktig syklus som mulig. Om du har kontroll på syklusen din gjør det sikkert ikke noe om du hopper over en dag eller to, men dette blir feil om du skal følge monitoren. For min del er denne lille saken den nye sjefen i huset... Monitoren må som sagt slås på hver morgen innenfor tidsintervallet du velger (les mer om dette i brukerveiledningen) slik at den kan registrere ny dag i syklusen. Om du skal teste deg denne dagen, gjør du det, hvis ikke skal du ikke gjøre det. Ut i syklusen vil den vise lav - høy og optimal fertilitet. du har gode sjanser til å bli gravid på alle dagene bortsett fra de der den viser lav... håper dette klarte opp noen spm :-) spør gjerne om det er noe mer du lurer på!
Gjest Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Første syklus spør den etter testing fra dag 6 mener jeg å huske.. Du KAN risikere å "brenne av" alle testene og kun oppnå "høy" i første syklus. Ikke noe å bekymre seg over.. ) Monitoren skal "lære" syklusen din. Vanligvis går d ca 10 tester i mnd. Lykke til !! Er selv veldig fornøyd med den. Denne mnd f.x. hadde jeg gått glipp av EL dersom jeg ikke hadde hatt den.. (EL kom 4-5 dager senere enn vanlig)
Lilledrøm Skrevet 5. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2010 Ok,, dette gav meg endel svar,, Kjempe fint,, ) Men slik som idag er jeg i 2. mens dag,, kan ikke slå på apparatet og starte da eller ? Skal kjøpe test pinner i morgen..
Lillemy36 Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 jo du kan starte tom. dag 5 av syklusen. bare å trykke 2 ganger på m knappen til du kommer til dag 2. det står skrevet om det i bruksanvisningen-)
Gjest Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Nope, du skal holde inne m-knappen til 2 kommer opp, eventuelt 3 dersom du venter til i morgen.. ) (slipp knappen øyeblikkelig når ønsket tall kommer opp, da den kan gå videre helt til 5) Får du mensen om natten/morgenen er d dag 1, kommer mensen ettermiddag/kveld, er neste dag dag 1. Tidspunktet du starter den på er viktig !! Lurt å tenke utfra jobb.. Jeg jobber forskjellig, kan starte til 6 forskjellige tidspunkt fra kl 06.45 til kl.09.00. Så jeg starter min kl.08.30. Da kan jeg teste når som helst mellom kl.05.30 og 11.30. Tester stort sett ca kl.06.50 ) Lykke til !!
Lilledrøm Skrevet 5. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2010 ÅÅ kjempe fint dere engasjerer dere og hjelper til her,, Da har jeg startet den på dag nr 2 idag, ca kl 12,, så må prøve å få til ca det samme tidspunktet heretter da,, evt Litt tidl går vel greit,, bare jeg holder meg til det hver dag,, tenkte ca kl 9 , passer min hverdag fint .. Spennende dette her, aldri prøvd noe sånt tidl, men hørt mye skryt om den.. Så håper jo dette ikke tar evig tid nå fremover,, )
Hanaomi Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 har du registrert den på kl 12 i dag, så har du seks timers testintervall.. dvs tre timer FØR kl 12 og tre timer ETTER kl 12... lykke til! det er også innen dette intervallet du får beskjed fra monitoren om å teste og at den teller dager.. du kan godt slå på monitoren utenom tidspunktet, men da skjer det ikke noe, annet enn at registrert syklusdag vises..
Lilledrøm Skrevet 5. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2010 Registrert ??? bare starta den opp i dag rundt kl 12 jeg.. Så ikke noe kl slett greier der men,, Fikk hvertfall stilt den inn på dag nr 2, da jeg er på 2.mensdag idag,, Skal kjøpe testpinner imorgen, så jeg har de liggende klare,,
Hanaomi Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 det står mer om det i brukerveiledningen... om du registrerte mensen dag 2 kl 12 vil det si at du kan gjøre det monitoren ber deg om kl 12 +/- tre timer. dvs at om du slår på monitoren kl seks om morgenen vil den ikke registrere ny dag eller be deg om å teste.. slår du på derimot innen tidsintervallet registrerer den ny dag og ber deg om å teste om den trenger det...
Gjest Skrevet 5. april 2010 #11 Skrevet 5. april 2010 Tidspunktet den blir startet 1.dag i hver syklus er veldig viktig !! Du kan KUN teste på d tidspunktet +/-3 t, altså 6 timer pr dag. Den MÅ startes hver dag INNENFOR denne tiden, den spør etter tester KUN i dette tidsrommet. ! Starter du den på et helt annet tidspunkt viser den kun siste fertilitets-grad. (d er ikke synlig klokke på monitoren) Jeg starter, som sagt, min kl.08.30, da kan jeg teste når som helt mellom kl.05.30 og kl.11.30. D passe MEG best ) Man må ta høyde for jobb OG fritid Startet du den kl.12.00 kan du teste mellom kl.09.00 og kl.15.00. Men husk at d skal brukes morgenurin... ...og startet du den kl.12.00, kan du IKKE teste klokka 5 på 9 om morgenen.. Da vil den ikke si fra om du skal teste eller ikke. Jeg har min liggende i en skufff rett ved toalettet, så om morgenen trykker jeg den på i full fart. Ber den om test, så fisker jeg frem prøveglasset mitt og hiver meg på do... hehehe... (Bruker et lite plastglass, da jeg syns d er enklere å tisse på d, for så å dyppe sticken i glasset) Ble kanskje en smule detaljert dette... ) Lykke til !!
Lilledrøm Skrevet 5. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. april 2010 Kjempe bra,,, dette var flott info for meg,, Visste ikke at kl slett var så viktig, men da veit jeg det til neste periode. ( forhåpentligvis ikke,, ha ha . Håper liksom at det holder med 1 eller 2 perioder her men,, må vel regne med at det tar noe tid selv om det her er mye mere sjans for å få den lille kjappere i boks )). Jeg bruker også glass ved testing, et engangsglass, er lettete å teste da synes jeg,,
Spire2013??? <3 Skrevet 7. april 2010 #13 Skrevet 7. april 2010 Heia. Jeg har også noen spørsmål ang CBFM: - Det er andre pp med denne( tror jeg siden tanta varte i 1 dag) og jeg får også denne pp bare fått høy fertilitet oh ikke maks, er på dag 16 i dag og blir litt utåmodig kjenner jeg. Er det andre som ikke får maksimal fertilitet på monitoren?
Hanaomi Skrevet 7. april 2010 #14 Skrevet 7. april 2010 det er fullt mulig å ikke få optimal, men el kan også være forsinket... vet du sånn ca når du skal ha el? da hadde jeg kjøpt vanlig cb sticks ved siden av og testet... da kan du også teste på andre tidspunkt enn hva monitoren vil du skal.
Kone&kone Skrevet 9. april 2010 #15 Skrevet 9. april 2010 Vår monitor hopper rett fra lav til optimal, men etter 2 dager optimal, er det en dag høy før den er nede på lav igjen. PS! Er du kunde på Vitus er det forresten lurt å kjøpe testpinnene på de der prosentstemplene
Lilledrøm Skrevet 9. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 9. april 2010 Har da satt inn den første testpinnen i dag, spennende dette ) Var mye lettere å forstå alt da jeg åpnet pakningen med testpinnen, for der var det norsk bruksanvisning.. I pakken med monitoren var den nemlig kun på engelsk,, MEN,,,,, hvis jeg evt starter med Pergo.. Har dette noen innvirkning ?? Kan monitoren fint brukes på samme måte da ?? Vet lite om Pergo... Må man da på gyn og sjekke EL hver gang eller ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå