Gå til innhold

Gruer meg så veldig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og egentlig er det helt teit med tanke på at det er mitt 5 barn. Men jeg har tøffe fødsler og den siste var helt grusom. Pga dette har jeg blitt fulgt opp nøye hele svangerskapet og babyen er vekstestimert hver 4 uke. Så siste sjekk, var jeg 35+1 og babyen 2880 (ca).. Så nå begynner det å gå mot slutten. På en måte vil jeg bare bli ferdig og holde gutten min, men på den annen side vil jeg heller gå gravid resten av året enn å føde.. Jeg kunne fått keisersnitt, men jeg vil aller helst ikke det. Mye pga at jeg kommer meg fort etter fødslene og med gutter på 13, 10, 6 og 1 så er det nødvendig:))

Så om noen har noen oppmuntrendes ord til meg så kjør på.. Kjenner at angsten er større enn jeg liker nå, og det gjør at dagene går så altfor fort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. Vet ikke akkurat om jeg har så mye oppmuntrende ord. Men føler meg litt i samme "bås" som deg. Dette er kun min 2. Men min 1. fødsel, var hard, slitsom og dramatisk... Er fult godt opp nå, og hatt en del samtaler om forrige fødsel, og redsel for at det samme skal skje igjen. Jeg er i tenke-boksen om dagen, for kan få KS hvis jeg vil. Men legene/jordmødrene på sykehuset mener at en fødsel skal gå greit. Å jeg har vel innerst inne mest lyst til å ha en vanlig fødsel. Men kjenner jeg gruer meg. Oppmuntrende ord må vel være at man blir passet godt på, og for en premie vi får :) Lykke til :)

Skrevet

Hei! Hva er du bekymra over? Smertene? Sying? Har du snakka med jordmor om angsten? Kjempeviktig å få tatt dette opp før fødselen så du er rolig den dagen det skjer!

Jeg venter min 4 nå og ble sendt til sykehuset for samtale pga styrtfødsel der jeg måtte føde hjemme, lite koslig fødsel men det hjelper veldig å få snakket med noen som også kan tilby forskjellige løsninger. Masse lykke til! Dette kommer du igjennom!!!

Skrevet

Hva om du skriver ned hva du gruer deg til og hvorfor, også tar du en samtale med føden. Da kan dere planlegge sammen hvordan fødselen kan bli best for deg.

Jeg har født tre, og har nå morkaka i veien, så jeg må muligens ta keisersnitt. Jeg vil ikke ta keisersnitt! Man blir jo veldig hjelpesløs i en tid etterpå. Med unger som skal på idrett, 17 mai og en liten storebror som krever sitt. Du kan ikke løfte tyngere enn den nyfødte. Jeg har presset ut ungene og vært i topp form etterpå, jeg vil heller ha det sånn etterpå.

Nå vet jeg ikke hva som har skjedd når du har født før. Men jeg syntes du skal søke all hjelp og støtte du kan få fra føden. Du har klart å føde 4 ganger! Da klarer du en til! Jeg ønsker deg masse lykke til! Også håper jeg at du får en fin fødsel:)

Klem

Skrevet

Jeg har hatt to vanskelige skulderforløsninger hvor de har mått gått inn å snudd babyen under fødselen. Jeg har vært til samtale terapi på føden flere ganger, og har fått innvilget epidural og at jeg skal få en erfaren jordmor.. Men jeg har hele tiden klart å lagt selv fødselstanken bort, helt til de siste dagene.. Og det er jo ikke så rart siden eg nå er begynt i uke 37.

Og jeg får tenke som gullegget.. En 5 fødsel skal jeg få til:)) Det er jo fantastisk hva som kommer ut av den. Også må jeg si jeg også håper på en fin opplevelse på min siste fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...