Gå til innhold

Hvor mange kynnere i timen er for mange?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt tida en halvtime og har hatt 7 stk i løpet av den halvtimen. Mellom 3 og 6 min mellom hver og de varer ca 50 sek...

Håper det er noen kynner-eksperter her :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg kan huske så er det vel ingen begrensing på hvor mange kynnere man kan ha. Kynnere er ikke rier.

Kynnere vil også gi seg litt om man reiser seg opp og går litt, det vil derimot ikke skje med rier.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Dessuten gjør ikke kynnere vondt. Ikke på samme måten som rier i hvert fall. Og tro meg - du merker forskjell!

Skrevet

Da får vi opp å gå litt og sjekke :) Har lagt på sofaen i hele kveld ;)

Har litt problem med å merke forskjell. Siste fødslene har jeg trodd det var kynnere, men så var det rier..

Skrevet

JEg har kynnere så og si konstant. Ikke mye pause jeg har her gitt. Du bør merke ganske godt om det er rier du har.

Skrevet

Mine gjør vondt... :( Men har gjort det siden uke 20. Og det gjør vondere og vondere, nå er det sånn at jeg må stoppe opp og puste meg gjennom de. De første riene jeg hadde etter vannet gikk sist fødsel kjentes litt sånn ut.. Og når kynnerene kommer så tett blir jeg så usikker! Har ikke lyst å føde på sofaen liksom :s

HI

Skrevet

Det er ingen antallsgrense, som flere sier. Om du plages mye med kynnere og de oppleves smertefulle, kan det muligens være greit å få tatt en vaginal ultralyd for å sjekke at livmorhalsen ikke påvirkes. Neppe noen bråhast, men noe du kan høre med lege/jordmor om.

Skrevet

Ta deg en varm dusj. Roer det seg da er det kynnere, fortsetter det er det rier..:)

Skrevet

Mine er også vonde, jeg er i uke 13, og har hatt vonde kynnere i et par uker allerede. Lover godt for et nydelig svangerskap :(

Skrevet

Skal til både jm og lege neste uke så får sjekket da :)

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor langt du har kommet, jeg har kynnere hele tiden, men har straks termin, så da gjør det ingenting. Hvis du har lenge igjen til terminen, så bør du få sjekket det opp når kynnere er regelmessige og forholdsvis langvarige. Det er ikke så veldig mye som kan gjøres med dem, men hvis du fortsatt jobber, så kan det hende du bør bli sykemeldt. Du bør også ta det mest mulig med ro ellers. Det er også viktig å finne ut om det er tidlige rier som bør stoppes. Så hvis ikke du er fødeklar, så ville jeg ringt føden og snakket med dem.

Skrevet

Glemte jo å skrive at jeg er i uke 36..

Er sykemeldt og tar det så mye med ro jeg kan med 2 barn fra før:)

Skrevet

Har kynnere hele tiden som gir seg når jeg ligger helt rolig, mwn når jeg snur meg eller gjør noe annet så kommer de i full tyngde og gjør j... vondt.

Har bare en uke til termin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...