Gå til innhold

Dere som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har reist med med barn og fly, hvordan gjøres det med bagasje og vogn? regnes det med i de 20 kg du kan ha med som bagasje? Og i verste fall, koster det noe ekstra?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, barnet har rett til å ha med seg egen bagasje-vogna.

Har ikke kostet noe ekstra når jeg har flydd med barn, men det er 4 år siden sist. Gå inn på flyselskapet sine sider, der finner du det nok.

Skrevet

Har vært å sett å søkt på alle slags mulige stikkord men absolutt ingenting. Har til og med ringt men det er steng.

Skrevet

Ingen?

Skrevet

jeg tror jeg betalte litt for å få ha med vogna. 150 kr eller noe, som jeg betalte på flyplassen.

men jeg har reist mange ganger med barn, og det er litt forskjellig tror jeg.

det er liksom litt begrenset hvor mye man husker av å stå der med et barn, masse bagasje og vogn og prøve å få alt til å klaffe uten at barnet rømmer... hehe (vi reiser stort sett alene jeg og han)

men det er ihvertfall ikke noe problem å få ha med seg vogna

Skrevet

Uten at barnet rømmer :P haha... Han er jo bare 7mnd så han skal nok i bæresele da og gå kan han ikke enda...

Vet at man får med seg barnevogn, men lurer litt sånn rundt det. Jeg reiser bort på tirsdag samme dag som kundeservice åpner men da er jeg jo ikke hjemme for å ta noen endringer i kofferten heller.

Er ikke lett å få svar her inne ser jeg, innleggen må vel være av sladder og noe søppel for at folk skal svare... Jaja....

Men takk for svar dere 2 :)

Skrevet

Heia :)

Kommer litt ann flyselskapet, men som oftest går barnevogn utenom bagasjen, man betale jo ofte en liten sum for den plastposen ;)

Men lurt å spørre så du ikke må betale masse overvekt, ei vogn veie jo ofte litt ;)

Både Sas, Wideroe og Norwegian har vi reist med uten å måtte regne vogna med i våres bagasje ;)

Skrevet

Det kommer jo helt an på flyselskapet. Med Norwegian får man ha med uten å betale noe ekstra for vogna. Det samme gjelder de aller fleste flyselskap jeg har reist med. De eneste unntakene jeg kommer på å i farta er Ryanair og Easyjet.

Skrevet

Dette lurte jeg også på da jeg skulle reise med barn og leitet meg omtrent tullete for å finne det. Og til slutt fant jeg disse linkene. Vet ikke hvilket selskap du skal reise med, men jeg sjekket hvertfall Norwegian og SAS. Er mye samme svarene du allerede har fått, men av og til er det jo godt å ha det dokumentert :)

God tur!

http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/bagasje/

og

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Bagasje2/Innsjekket-bagasje/?WT.seg_4=Eva_generellt

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg reiser med travelpartner og på hjemmesiden deres står det aboslutt ingenting om dette.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at man kan ha med 10 kg på barn, men det holder jo ofte ikke. Jeg har reist 3-4 ganger i året de siste 2 årene, med både SAS,Norwegian og Widerøe. Men vogn, seng og avogtil bilstol. Dette blir jo over 10 kg tilsammen, jeg har jo med en liten koffert til barnet også, hvis jeg ikke får alt i min.

MEN jeg har aldri måtte betale ekstra for slik som sendes som spesialbaggasje. Har vel betalt overvekt en eller to ganger, å da var det storkofferten som veide over 20 kg.

Så tror nok de ser litt gjennom fingrene på barneutstyr :)

Skrevet

Jeg håper da ikke at man må betale masse. Mtp at jeg og han deler koffert og vogna da blir eneste baggasje over.

Veldig dumt at det ikke står noe om det på hjemmesiden deres.

Takk for svar :)

Skrevet

Har aldri betalt for vogna, og har hatt masse bagsaje utenom. Har reist med noregian, SAS, Lufthansa og KLM. Gratis med vogn fram til barnet fyller to år.

Skrevet

Ja for han er bare 7mnd og det er en trille på 8,5 kg jeg skal ha med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...