Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Dvs at mannen skal drikkes ut med kompisene dagen etter/ rett etter fødselen.. Er dette vanlig? Synes dette er noe tøys jeg da, skal jo være opplagt til familien...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Tror nok heller jeg vil ha mannen min hjemme da... Syns det hørtes litt spesielt ut, men det er jo opp til hver enkelt:-)
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 4. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2010 Ja,, ikke sant.. Her går vi igjennom svangerskap og fødsel og vondter - og så skal gutta ut og drikke?? Hva skjer med det? Med 1.mann hadde vi familierom, så da var jo mannen med meg hele oppholdet. Nå skal jeg på fellesrom tenker vi. Men kan da ladri tenke meg at han skal på fylla mens jeg ligger på sykehuset??
Gjest Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Så merkelig....Det har jeg aldri hørt om, og i min erfaring er begge de nybakte foreldrene som oftest mer interesert i å bare være sammen med den lille den første tiden..
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Manen har hatt krympelag begge de to foregående gangene og kommer til å ha det denne gangen også. Jeg har ikke noe i mot det så lenge han avvikler moroa før jeg og babyen kommer hjem fra barsel. Denne gangen er planen å avholde laget på fredag (jeg har KS på torsdag), slik at han er i fin form og har shinet huset til vi sannsynligvis kommer hjem på søndag, hvis alt går som det skal. Når det er sagt så må han selv skaffe barnevakt til de to andre til kvelden, DET hjelper jeg han ikke med.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 vi skal ha familierom:-) Så da vil jeg ha mannen min der:-) Tror nok han er mer interessert i å være med meg og den lille enn å ut å drikke.. Det kan han gjøre når som helst, de første dagene med lillegutt får han ikke tilbake.. Hehe, ja vi sliter oss igjennom et svangerskap på 9 mnd også skal gutta ut å drikke,nei, er det noen som fortjerner den første festen etter et svangerskap, så må det være meg. selvom det også blir lenge til..:-) Men som sagt, det er jo opp til hver enkelt, og jeg skal ikke dømme noen for det:-)
Gjest Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Aldri hørt om?Nei,tror ikke pappan her ville hatt det.
opsi fødeklar Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Det har heller ikke jeg hørt om. Var ikke det vanlig for hundre år siden eller noe når mannen ikke fikk være med på fødsel og den første barsel tiden? Mann min vil heldigvis være med, og jeg vil ha han der. Den tiden kommer aldri igjen. Har også flere barn hjemme som han må ta seg av samtidig.
Nikki 75 Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 Har aldri hørt om noe slikt - heldigvis! Det hadde ikke vært aktuelt her i huset, i alle fall. Har hatt mannen min med meg nesten hele døgnet siden fødselen for 3,5 dag siden, og hadde ikke klart meg uten!
2xrosa<3 blå i magen<3 Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Har aldri hørt om dette engang jeg,og må ærlig innrømme at jeg hadde ikke likt å sendt mannen ut på krympelag.
mamma og my Skrevet 5. april 2010 #11 Skrevet 5. april 2010 Det har jeg aldri hørt om... En slags avreagering etter fødsel? Her kommer nok mannen til å ha nok å gjøre med å passe storesøsteren, og være hos meg på barsel.
To tette og ei badehette Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 Synes det er fornuftig! Første gang jeg hørte (og ble utsatt) for dette med krymping synes jeg det var noe skikkelig tull, slik som dere synes. Etterhvert så gikk det opp for meg at det er rein terapi for den stakkars mannen. Min kjære ektemann var tilstede under hele fødselen. Det var en tøff fødsel, og det verste er at han husker alt. Alle blikk personalet har sendt hverandre, frykten for å miste meg, kriseteamet som sto klart, den blå ungen som det ikke var liv i til å begynne med. Han har ingen beleielige hormoner som fjerne noe, og han for heller ikke tilbud om oppfølgings-samtaler osv. Han trenger å snakke om fødselen med kompisene denne ene kvelden. Det er sånn gutta gjør det, og det må vi da kunne unne dem? Så lenge jeg er på barsel får jeg all den hjelp og avlastning jeg ønsker, så han er ikke savnet. Skjeldent det blir særlig sent på disse krympelagene også, for når mannen har fått snakket om alt er han for det meste klar for å komme seg hjem så han kan være tilstede på sykehuset dagen etter.
gullegget Skrevet 5. april 2010 #13 Skrevet 5. april 2010 Når man venter første syntes jeg det er greit. Men nå når vi venter nummer 4, så syntes jeg han kan være med søsknene. Spesielt minsten trenger foreldrene litt ekstra da. Han kan gå ut ellers i året!
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 5. april 2010 #14 Skrevet 5. april 2010 har aldri hørt om det før, og syns det høres tåpelig ut... Synes den tiden etter fødselen skal brukes på familien. Det er opplagt MYE viktigere enn å drikke! Heldigvis har jeg en god og snill mann som blir hos meg, både på sykehus og hjemme de første ukene etterpå(pluss gjerne litt mer denne gangen, siden det er sommerferie da...). Men tror ikke jeg hadde godtatt at han dro avgårde for å drikke når jeg akkurat har født...hehe
SusyQ Skrevet 5. april 2010 #15 Skrevet 5. april 2010 Synes trollemor har et godt poeng. Er nok ikke dumt for far å ha en mulighet til å snakke med kompiser og avreagere etter fødsel. Når det er sagt synes jeg nivået av dumskap avhenger av nivået av alkoholinntak. Å gå ut på kvelden etter en lang dag på sykehuset og ta et par øl med de nærmeste og avslutte er helt greit. Å ha et fylleslag til langt på nat så formen er betydelig redusert dagen etter når han skal bære, kose, stelle en nyfødt er toppmålt idiotisk. Mannen min hadde ikke krympelag med nr 1, men fikk bestekompisen sin på besøk på kvelden (lå på barsel så da kastet de ut pappaene sånn i 21-22 tida) og hang ut og pratet med ham et par timer. Det vet jeg han synes var veldig fint. Ikke noe kyrmpelag planlagt denne gangen heller.
Fifrildi Skrevet 5. april 2010 #16 Skrevet 5. april 2010 Hvis dere ikke skal ha familierom slik at far skal være med dere hele natten synes jeg det høres genialt ut! Mannen min gruer seg til å være hjemme alene de kveldene og nettene jeg er på barsel, og hadde det vært noen form for krympelagstradisjoner rundt oss hadde jeg oppmuntret ham til det kjenner jeg! Jeg har aldri hørt om krympelag før, men synes det høres ut som en fin måte for far å få feiret at han har fått baby og snakke om alt som har skjedd med kompisene sine. Mannen din trenger jo ikke å drikke seg dritings heller sånn at han er fyllesjuk og j*vlig dagen etter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå