Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 vet ikke hva gjeg skal gjøre, for jeg vil ikke bruke de..! å hvordan skal jeg velge? haha de er som en gjeng fjorten åringer! jeg er rett å slett redd for å ødelegge vennskapene med de, om de ikke blir valgt:( men skal jeg bruke den ene, må jeg bruke den andre..å vi kan rett og slett ikke ha 10 faddere:-) hvordan skal dere gjøre det?
Ziz Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Jeg har tenkt på det samme. I alle fall siden jeg er fadder og gudmor for mange av mine venners barn. Vi ender vel rett og slett opp med å bruke min bror og svigerinne. Hans søster, og kanskje ene tanten min. Vi tar bare familie, og ingen venner.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Enkelt, hadde ikke valgt noen av de. Du kan da velge tanter/onkler til ungen din til å være faddere? Da kan du si til venninnene dine at dere har valgt faddere som er i familien...noe som er forståelig nok. Venner kommer og går, familien består. (eller noe i den duren, hehe).
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 ikke dumt, er den veien jeg har tenkt å:-) men har allerede blitt "lert" av hun, da hun forsto hva jeg kanskje tenkte, at jeg måtte ikke finne på å bruker min søsters samboer..det kunne jo bli slutt! best å velge en venninne..hehe hi
brooklyn Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 vi velger bare faddere innad i familien, både besteforeldre og tanter er faddere hos oss. Funker som en kule, og ingen kan "si noe" på det. Mine faddere er venner av mamma og pappa (fra over 30 år siden) og jeg har hatt minimalt med dem å gjøre i oppveksten.
Fløtepus&Tigergutt Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Forhåpentligvis er de vel voksne mennesker som forstår at et vennskap er så myyye mye mer enn det å være faddere for venners barn. Forventer alle 10 å være forlovere i brylluppet ditt også? 2 av våre 3 barn har venner av oss som faddere. Aldri oppfattet at noen av våre venner har følt seg snytt av den grunn. Har heller aldri følt meg snytt av venner som ikke har valgt meg som fadder men andre venner. Snakk med vennene dine og fortell dem hvordan dere tenker det skal være. F.eks at dere har tenkt at de og de i familien skal være faddere og at det derfor ikke er nødvendig med vennefaddere, eller at dere er nødt til å velge en/noen. Fortell dem at det å velge fadder ikke er en måte å rangere venner på, men at dere ønsker dere en fadder som dere føler vil være riktig for deres barn.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Det er vel bare å velge familie det, trenger ikke unnskylde det på noen måte.. Har fire unger jeg og har bare brukt familie til alle sammen. Noen gamle faddere (som beste- og oldeforeldre) er fadder sammen med noen yngre familiemedlemmer som tanter og onkler til barnet. Så barna mine har faddere fra flere generasjoner, men alle er familie. For meg er det helt unaturlig å bruke venninner til det.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Da jeg ble døpt valgte mamma og pappa et vennepar av seg som faddere. De var alltid sammen og var også hverandres forlovere da de giftet seg.. Men så ble dette paret skilt og jeg har aldri sett den mannen igjen (jeg kan overhodet ikke huske han, har bare sett han på bilder) også flyttet mammas venninne til andre kanten av landet og de har nå bare sporadisk kontakt. Jeg hadde ikke mye med henne å gjøre i oppveksten for å si det sånn, kan vel huske et besøk eller to. For meg er hun bare et navn på en julegave. Vi har valgt familie, tanter og onkler, besteforeldre og oldeforeldre som faddere til våre barn. Du trenger vel egentlig ikke forsvare dette for dine venninner, bare si at du og din mann sammen har kommet frem til at sånn vil dere ha det.
Jordbærpiken Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 Vel, jeg valgte mine to bestevenninner og to fra familien. Tanten min var gudmor, siden hun er gudmor for meg. Og det som faktisk skjedde, var at en av mine dramatiske venninner fra ungdomsskolen (som jeg nesten ikke har kontakt med nå, eller ved dåpen) tok det veldig hardt når hun fikk vite det fordi hun hadde innstilt seg på å være fadder og være bedt i dåpen. Fikk da melding av en annen venninne av hun og meg, som sa at hun hadde sittet hjemme å furtet og var kjempe skuffet over meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå