Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Det har jeg faktisk aldri sett :-) Utenom her inne.
alvefrøken Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 hva bruker de du ser? Skal jo være ekstra sikring på barn til de er 1.40 høye
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Skikkelig teit å sikre ungene sine best mulig i bilen. Herregud så hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 kommer vel ann på 8 åringen? barn under 30 kg SKAL sitte i ordentlig barnesete, hvis ikke utsetter du barne ditt for stor fare om krasj! du vil også få en pen bot om du kommer i en politikontroll..så for all del, du fortjener det:-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 De jeg ser, og kjenner, bruker vanlig bilbelte. Ikke noe pute eller stol. Jeg ler ikke av at folk sikrer barna sine så bare slapp helt av 19:59 , jeg bare bemerket at jeg har bodd mange steder, har mange 7-9åringer i familien, er lærer på en barneskole og har faktisk aldri sett noen skre barna sine på den måten. Aldri.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Vet ikke hvor du bor eller om du bare er blind for her jeg bor har jeg ikke sett en 8 åring som ikke er ekstra sikret i bilen. Her er det vanlig praksis å sikre barna i bil. De andre foreldrene jeg kjenner fra skolen har alle barnesikring i bilen, hun ene har faktisk bilpute til sin 11 år gamle gutt fordi han er så liten i vekst. Sikkerhet foran ...ja jeg vet ikke helt...forfengelighet? gnienhet? latskap? Jeg vet ikke helt hvorfor folk ikke sikrer barna i bilen...kan ikke skjønne at noen vil risikere større skader enn nødvendig på barna hvis uhellet skulle være ute.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Merkelig for jeg har sjeldent sett 8-åringer som ikke er sikra i bilen....
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Her jeg bor er det faktisk helt vanlig, lurer på hvor du bor... Jeg er langt ifra de hysteriske, min 2-åring sitter faktisk i forovervendt sete (gud forby, men jeg synes det var bedre enn å tørke spy etter å ha kjørt i 10 min). Likevel har min 8-åring pute i bilen. Han har ikke barnesete da, men har har pute. Han synes selv det er best sånn, han kommer høyere og ser bedre (tendens til bilsyke der også), og beltet klemmer ikke på halsen. Han er forresten ikke småvokst heller, han er 145 cm lang.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 Jeg har en stor 9,5 åring. Han har ikke fått sitte uten bilpute før i sommer. Han bruker ennå pute på lengre turer, men får sitte uten på bykjøring. Han er nesten 150 høy, og veier vel ca 35 kg, men jeg kjenner med mer sikker når han sitter ordentlig.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Det har ingenting med vekt å gjøre, men med høyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå