Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Blitt godkjent og greier så skal inn til uka å gi blod. Når jeg var der til samtale så ble jeg så uvel. Grunnen er at jeg mistet så mye blod når jeg fødte sist, og ble så utrolig dårlig i noen uker. Lå helt på grensa til blodoverføring, men valgte å si nei siden jeg kunne bestemme selv. Man blir vel ikke så dårlig av å gi blod?
Voilà Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Man skal ikke bli så dårlig av å gi blod. De tapper ikke mer enn det du skal tåle;) Jeg har aldri gjort det selv, for jeg oppfyller ikke kravene..
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Hei. Jeg har gitt blod i flere år. Har aldri opplevd å bli dårlig. Får fin oppfølging mens du er der. Får servert drikke mens du gir blod. Vente i ca halvtime før du drar videre, og en pakke jerntabletter i lommen slik at jernlageret skal fylle seg opp igjen. Men alt er jo individuelt. Lykke til dersom du velger å gi blod.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Har gitt blod i noen år nå og har aldri blitt dårlig.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Ein skal normalt ikkje bli dårleg av å gje blod. Berre gjer slik du får beskjed om i forhold til mat, drikke, jerntablettar ol. så går det nok bra. Trur nok dei tappar betydleg mindre enn det du mista når du fødte, så det ville eg ikkje bekymra meg stort for. Ventar sjølv på godkjenning eller ikkje godkjenning no, spanandes!
Anne:-D Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Jeg har gitt blod, følte meg ikke dårlig etterpå. Første gangen man er der får man veldig bra oppfølging, jeg fikk i hvert fall det. De spurte meg flere ganger om det gikk bra og det satt en som jobbet det hele tiden. Du kan jo si fra at du er litt bekymret så passer de sikkert enda bedre på.
Gjest Edemuli Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 De tapper bare 450ml. Du kan bli svimmel hvis du ikke slapper av litt etterpå og bare fyker avgårde. Ikke å anbefale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå