Gå til innhold

Provoserende bestemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har både et forovervendt og et bakovervendt barnesete, men hun vil ikke bytte til det bakovervendte setet når sønnen min på 2,5år skal sitte i bilen hennes fordi broren min sin sønn må av en eller annen grunn sitte forovervendt.

Jeg har sagt til henne at sønnen min skal sitte bakovervendt, noe hun bare ignorerer. Jeg lurer bare på hvem jeg kan snakke med som kan få sagt hvor viktig dette er? Hun er så sta. Hun klager på alt jeg gjør og sier ifm. sønnen min og ignorerer ting som er viktig at hun hører på at jeg forteller henne ifm sønnen min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lar du henne kjøre rundt med ungen din?

Skrevet

Jeg selv kjører ikke bil.

Skrevet

Javel. Hadde bare sagt at hun IKKE får ha han med i bilen, så lenge hun ikke bytter sete.

Skrevet

Jeg ville ikke latt min 2.5-åring sitte på med noen som ville ha den framovervendt, enkelt og greit.

Hvis du vil ha argumentasjon for hvorfor det er viktig å sitte bakovervendt så anbefaler jeg å se på http://sikringavbarnibil.blogspot.com, der er det mye viktig informasjon og linker til bl.a. krasjtester som viser den dramatiske forskjellen på framovervendt og bakovervendt sikring.

Skrevet

hvis du er veldig streng på dette så får du bare si fra om at da får hun ikke kjøre med ungen din. Hadde jeg gjort.

Skrevet

Jeg ville også bare nektet bestemor å ha ungen min i bilen om hun ikke kunne satt i et bakovervendt sete. Hvorfor skal din bror sin unge sitte sikrere enn ditt barn i bilen? Høres helt vasete spør du meg. Nei, stå på krava, så skal du se hun ombestemmer seg. Forhåpentligvis da....

Er jo ikke alle besteforeldre som skjønner hvorfor barna skal sitte en spesiell vei, de kommer ofte med argumentasjoner som at: Da dere var små var det ikke noe som het bakovervendt bilstol, det var vel egentlig ikke noe som het bilstol en gang. Vi hadde ikke engang seler i bilen.

Neivel, men vi lever i 2010, og ikke 70-80 tallet. Årh, kjenner jeg blir så sint:(

Skrevet

ehhhh.. hjelp henne og montere det bakovervedte da vel. Kanskje hun synes det er vanskelig å montere og at det derfor er lettvindt å bruke det som er forovervendt!

Hvis du ikke vil at han skal sitte forovervendt så er det jo bare å si nei takk til transport i bestemors bil:)

Skrevet

Vis henne denne linken:

Det skal i grunnen godt gjøres å fortsette å ville ha et lite barn forovervendt etter å ha sett den. Jeg har selv vist den til noen i familien og venner som himlet oppgitt over at jeg vil ha mine bakovervendt til de er 3,5-4 år med veldig god effekt. Folk flest som har med barn å gjøre har fått med seg at det anbefales at barn under 4 år skal sitte bakovervendt, men de færreste vet egentlig hvorfor og hvor stor forskjell det er mellom de to retningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...