megmegmeg Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 hvordan vet jeg at det er ekte rier jeg kjenner?
Gjest Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Vet ikke om du har kynnere siden du er førstegang? Men hvis du har det kan du dobble disse noen ganger..kynnere kan gjøre litt vondt,men jeg lover deg du kjenner forskjell når ekte rier kommer.I hvertfall har jeg gjort det. Hadde veldig mye kynnere med nr to og dro på sykehuset ett par ganger da jeg ikke viste om det var rier eller kynnere,men da de ekte riene endelig kom var det stooor forskjell! ",)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 hadde heller ikke kynner eller nå før mathias kom til.. men tro meg.. du vil kjenne når det er noe på gang!
vero:o) Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 du kjenner det godt med en gang !og tro meg når du tenker, å fy faen det var vondt,så blir de enda 10 ganger verre når du er kommet lengre ut i fødselen....
gullegget Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 En kynner bare strammer magen. En mase rie er kort og murrer bare. Men en rie tar mere tak i nedre del av magen eller rygg, og stråler seg i nedre delen av magen/ryggen. Varer lenger. I starten på mine fødsler har de begynte med 15 min mellomrom. Men har tatt seg fort opp til å komme oftere. Rier stopper ikke om du legger deg ned å slapper av, tar en varm dusj. Riene blir vondere, men jeg vil ikke gange de med 10.. Blir det for vondt, så er det mye som kan lindre! Lykke til!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Vanskelig å beskrive, men du bare VET det når det skjer =) Ser andre her har gitt deg noen svar, så trenger ikke si mer enn det jeg =)
Luna har født. Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Jeg har lyst til å si som de andre her, du vet det når noe er i gang. Slik var det for min del også. Men samtidig så finner du jo damer som ikke synes det er så vondt, kanskje bare er litt kvalm osv..og så tar de en tur og sjekker og så er det 8 cm... En vet jo liksom aldri, men de fleste vil VITE når noe skjer. Ta deg en tur til føden om du er i tvil da vet du. Masse lykke til, det er det største som finnes:) Gleder meg...
Lunda med lillegutt Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Det viktigste er jo at rier blir det etterhvert "system" over, altså at de kommer med jevne mellomrom. Kynnere og masrier er jo ujevne (slik de første riene også kan være). Jeg har veldig vonde kynnere/masrier denne gangen, men vet at det må bli et jevnt sig av smerter før det er the real thing. Men det trenger ikke være lett, jeg er blitt lurt et par ganger nå (er andregangs), og har venninner som har dratt på sykehuset med en viss forventning om å bli sendt hjem, men som har hatt type 6-7 cm åpning. Jeg tror ikke alle får like vonde rier/fødsler rent objektivt sett, og at det bare handler om individuelle smerteterskler.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Er ikke lett og skille alltid,når jeg ventet den første våknet jeg halv ti om morgenen og slimproppen var gått:) var rare murringer i magen,men jeg ante ikke hva det var..gikk en tur til moren min og sa det var noe rart i magen..var ikke vondt..svigerinnen min kom og sa det samme til hun,hun kjørte meg til sykehuset og det var 7 cm åpning uten at jeg tenkte smerte engang!! Smerten kom etterhvert fra 8 -10 cm åpning,men var en fantastisk fødsel uten smertestillende:) fra alt startet til han var ute tok det 8 timer..fra jeg kom på sykehuset 4 timer:) Var værre 2 gang,der begynte det med regelmessige rier pang kl 04 om natten,ingen pause frem til hun ble født kl 10..og der var jeg aldri i tvil om hva som var på gang,men da hadde jeg opplevd skikkelige rier i slutten av fødselen med gutten,men da var det gått 8 år og,glemmer fort:) Er veldig spendt hvordan denne fødselen blir:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå