Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Er det slik at når barnet er over vektklassen så er det bedre å la være å bruke setet? Putestolene går jo fra 15 til 36 kilo. Min eldste gutt på 7,5 år har en slik stol som er pute med rygg. Han er 141 cm høy og veider nå 34 kilo med inneklær, antagelig mer etter mye mat/drikke og med yttertøy på. Kan han bruke stolen selv om han nok snart overskrider vektgrensen, eller vil det da være tryggere uten?
melkekua™ Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Den var i gråsonen ja! Jeg ville nok ringt de og hørt jeg :-) Kontaktperson - Barn i bil Carina Henske Dir. tlf: 22 40 40 33 Elen Zickfeldt Dir. tlf: 22 40 40 38 Marianne Billing Dir. tlf: 22 40 40 55 Felles e-post for barn i bil: E-post: [email protected]
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2010 Takk :-) Ja, jeg synes den er litt vrien selv. Han er jo bare 7,5 år (om noen dager), så aldersmessig føler jeg liksom han bør bruke beltestol lenger. er jo mer behagelig for ham siden vi ofte kjører langt og han da gjerne sovner. Størrelsemessig er han jo omtrent som en 10-11 åring og trenger vel strengt tatt ikke å bruke beltestol lenger.
Neijasså... Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Det er ingenting i veien for å bruke beltestolen selv om han passerer vektgrensen dersom han fortsatt får plass i den (dvs. at belteføringen over skulderen er korrekt). I motsetning til de tidligere stolene så er det ikke i en beltestol begrensninger på hva de ulike delene tåler, da barnet ikke sitter fast i setet. Beltestolen brukes kun for å gi korrekt belteføring av bilens egne belter, og de tåler naturlig nok mye mer enn 36 kg. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå