Gå til innhold

St Olav Trondheim


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg fødsel her og jeg har vært ganske avslappet hittil, men nå begynner jeg å bli en smule stresset... Ikke for fødselen i seg selv, det blir som det blir, men for underlivet etterpå.. En liten rift går jo som regel greit, men jeg ser for meg totalruptur med påfølgende problemer.. jordmor som syr dårlig...arrvev som ikke forsvinner, lekkasjer og i det hele tatt.. Hjelp! Er det noen som vet hvordan de er på St Olav angående revneproblemet? Er de spesielt obs på dette og bruker finskegrep og sånne ting? Trenger å bli beroliget her... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg fødte gutten min der for 2,5 år siden. De bruker finske-grepet ja... og de sa til meg NÅR jeg fikk lov å presse. Jeg revnet likevel, mye fordi fødselen gikk så fort og ting ikke rakk å modnes nedentil. Jeg presset nok også "litt for hardt". Det kom en lege for å sy meg. Stingene var jo vonde i starten, men hadde egentlig mest vondt der jeg hadde revnet, men ikke blitt sydd. På grunn av at jeg revnet såpass mye, så fikk jeg også etterkontroll på poliklinikken da gutten var 6 uker. Alt gikk veldig fint, og det gror sinnsykt fort nedentil. Underlivet har faktisk blitt "bedre" synes jeg, iallefall sexlivet etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, jeg hadde også sånne tanker om fødselen, og til meg skjedde jo såklart det værst tenkelige også da...

Babyen fikk høy puls og måtte ut kjapt, ble klippet, vakuum og revnet i tilegg.

Men frekk som jeg er sa jeg til legen som skulle sy at "DU syr mæ faan mæ FINT assa!"

Hehe. Fikk ruptur grad 3-4.. Altså revna sinnsykt masse.

Har ikke hatt nå lekkasja. Tisset på meg 1 gang, samme dag som hun ble født eller dagen etter. Hadde da ligget hele natten, og hadde for full blære, og torde ikke å knipe pga at jeg var redd for at det skulle gjøre vondt.

 

Så min opplevelse av syinga var at dette kan de! Legen som sjekka meg etter 4 måneder sa at han nesten ikke kunne se arret engang.

Jeg kan kjenne det selv, men ikke uten å kjenne etter..

 

Så ikke gru deg til det!! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på St. Olav for tre år siden og virket for meg som om de var ganske flinke på det. Hadde, og har, også revneangst. Men som sagt over her fikk jeg beskjed når jeg skulle presse, og de passet på at det ikke gikk for fort. Revnet nesten ikke. sydde vel et par pyntesting. Lykke til! Håper det går bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takk for opplysende tilbakemeldinger! Må vel bare satse på at det går bra... bare knappe 5 uker igjen nå:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...