Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Har en sykehistorikk med depresjon og angst. Er "friskmeldt" nå, på 2. året:) Det jeg kjenner jeg er redd for er at jeg skal oppleve tilbakefall ifm fødsel, tenker da på fødselsdepresjon. Er det noen der ute av dere som har vært deprimert (med medisinsk behandling) som også har fått fødselsdepresjon? Er det større sjans for dette når man har det latent i kroppen liksom? Jeg snakker åpent med legen min om dette, men hun sier jeg ikke skal tenke på det, men dersom jeg kjenner antydning skal jeg si fra med en gang. Lettere sagt en gjort... Håper på tilbakemeldinger.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Har ikke opplevd dette selv.. Lege og jordmor kommer til å følge deg godt opp. Håper du får d bra! Lykke til
Voilà Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Jeg har vel det du kan kalle erfaringer. Men, jeg fikk depresjon etter fødselen jeg da. Og fikk også svangerskaps-/fødselsdepresjon. Så jeg kan ikke svare deg på om det er noen sammenheng. Men jeg vil tro du må være ekstra obs. Og jobber med deg selv, med metoder som fungerer for å få deg til å tenke positivt osv. Det er som legen din sier, veldig viktig at du gir beskjed så fort du merker noe. Gjerne skrive ett brev om du ikke klarer å si det direkte til legen... Lykke til i alle fall, ønsker deg alt godt:)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Man ser at de som har hatt depresjon tidligere er noe overrepresentert blant de som får svangerskapsdepresjon. Jeg hadde en behandlingstrengende depresjon ett års tid, og har som deg vært "friskmeldt" og av medisiner et par år. Jeg er også litt engstelig for å få tilbakefall i forbindelse med fødsel, men har valgt å se det som et fortrinn at jeg vet forskjellen på en depresjon og "barseltårer". Så jeg føler at jeg ikke trenger være redd for å overse noe, hvis du skjønner hva jeg mener? Akkurat som om vi stiller sterkere i egenskap av våre erfaringer. Satser på at jeg derfor vil være i stand til å si i fra til helsepersonell om jeg merker depresjonen komme slik at jeg kan få medisiner og samtaler og bli frisk igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå