Gå til innhold

Er jeg urealistisk?? er dette umulig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne som har bodd mye i utlandet, studert forskjellige ting og har ikke lang arbeidserfaring bak meg, enn at jeg har jobbet litt på tv i tenårene og klesbutikker osv. Nå er jeg 26 år, jeg har ikke lyst å gå igjennom høyere utdannelse, ( gått 1 år på universitetet) men jeg ønsker å jobbe, få meg en jobb jeg kan trives i, og samtidig bygge opp til noe bra.. Drømmen min er å starte noe av mitt eget en dag, jeg tenker å reise til utlandet for å jobbe noen år og bygge opp, men er det umulig for meg å begynne noe sted ? få en bra jobb alt? når jeg har en så dårlig CV å komme med???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ihvertfall uttrykke deg klarere om hvilken retning du ønsker å gå i og hva du vil jobbe med, om noen skal ønske å ansette deg.

Dette var jo bare rot!

Skrevet

skal jeg legge ut alle detaljene her da mener du? ;)

Skrevet

de fleste arbeidsgivere ønsker ansatte med erfaring, de blir foretrukket fremfor noen uten. VAr jeg deg ville jeg belagt meg på å måtte starte på "bunnen" og jobbe seg opp erfaring - hva med å kontakte vikarbyråer, er jo drøssvis av dem, det er en fin måte å få prøvd seg i jobber man vanligvis ikke ville ha tenkt på eller hatt mulighet til i vanlig søkerprosess. Jeg fikk via Manpower prøve meg på kontorarbeid p åen låneavdeling uten noen som helst erfaring med pc bruk, begynte som assistent med enkle oppgaver og etter halvanna år satt jeg som saksbehandler med egen portefølje!

Lykke til

Skrevet

Du må i hvertfal finne ut hva du er god på. Det dreier seg jo ikke bare om formell utdanning, men hva du fktisk kan. Ettersom du har bodd mye i utlandet bør du være god i språk. Det er jo en begynnelse. Har utenlandsoppholdene gitt deg kunskaper om ulike kulturer ol kan det også vre en god ting. Hvis du stort sett har studert frem til du nå er 26 må det jo være noe der også som du kan sette på lista.

Hvilken bransje ønsker du å starte i og hvorfor vil du helst begynne for deg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...