Gå til innhold

Er dette slemt?!? Trenger andres synspunkter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg er en skilt mamma med ny kjæreste. x-mannen min var gal og kontrollerende fysisk og psykisk, så det var en lettelse å bli skilt..og så treffer jeg denne mannen på byn.. som er kjæresten min nå. Kjent han i flere år, jobbet sammen for 15 år siden, og jeg vet at han her litt av en damemagnet for å si det sånn, det jeg søkte hos han var i første omgang litt trøst/sex.. Men det utviklet seg, og vi har det ganske så fint sammen nå, det nærmer seg 2 år snart. Den mannen som jeg trodde lå med en ny dame omtrent hver helg, viste seg å være verdens mest kosete snille myke mann, og han har smeltet meg totaaaalt.

Men selv om vi har det fint, så ringer det en liten bjelle i hodet mitt på hvordan han var før.. med damer tenker jeg på. Vet han var utro mot konen sin før når han var gift.. Og siden han reiser av og til i jobben sin, så vet jeg jo aldri hva han gjør på. Han er glad i meg, det er jeg sikker på..men det ringer denne lille bjellen likevel.. Han skriver MASSE med en dame på msn og facebook, en som jobber i samme firma, og de møtes på firmaturer i inn og utland noen ganger i året. Jeg må si jeg er usikker på hvilket forhold han egentlig har til henne..

Jeg og han står ved et slags veikryss no, snakker om hus, kjøpe hytte osv, men før jeg går inn i et skikkelig forhold igjen etter å ha brent meg før, så vil jeg finne ut av hvilket forhold han har til hun på facebook og msn. Så, jeg har vurdert logge inn på hans profil for å sjekke mailene der inne. Er det veldig slemt? JA mener jeg, men samtidig, jeg vil ikke dra med meg ungene og kjøpe hus med han og så viser det seg at bjellen jeg hører stemmer.

Jeg kan jo velge å bli hos han uten å sjekke facebook, eller jeg kan velge å gjøre set slutt uten å sjekke facebook siden jeg er litt usikker på han. Men, jeg elsker han og han er på mange måter drømmemannen min, kan ikke gi slipp på han om det viser seg at jeg tok feil.. selv, man har jo aldri en garanti for noe mot noen da..

Men, skal jeg sjekke mailene på facebook eller ikke?

Trenger mange svar, jeg har lyst i ene øyeblikket, så får jeg dårlig samvittighet ved tanken i det andre øyeblikket.

Hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lov å sjekke andres private områder. Et forhold baserer seg på tillit. Du ha tydeligvis ikke fullstendig tillitt til mannen din. Du burde kanskje fortelle ham at du syns det er for tidlig å gjøre store investeringer sammen med han, fordi du faktisk er litt usikker med tanke hans fortid. Hvis han har masse kontakt med ei dame i firmaet kan du spørre om å treffe henne. Hvis han ikke liker det, så ville jeg mistenkt at det var noe muffens. Man blir som regel tryggere når man har møtt omgangskretsen. Men hva vet jeg, kanskje har du møtt henne flere ganger.

Samtidig så er det vanskelig å vite om du noen gang vil få tillit til han. Men prøv å snakke med han om din usikkerhet først. kanskje han vil tilby deg å se igjennom telefonen eller epost sånn umiddelbart, slik at du slipper å bekymre deg om det ihvertfall. Men selv om det ikke er noe å spore opp på mail eller telefon, så kan man være utro. Det finnes ingen garantier. Og selv om du ikke finner noe nå, så kan du bli fristet til å snoke senere også. Det hjelper ikke å se igjennom hans private eiendeler, hvis du ikke har tillit til han i utgangspunktet. Da vil det alltid bli et jag om å snoke.

Men jeg skal også innrømme at jeg har snoket i min manns telefon, uten å finne noe som helst. Det ble med den ene gangen og jeg innrømmet det for han. Jeg ble ikke noe mer sikker fordi om jeg ikke fant noe på mobilen. Og jeg har stadig blitt fristet til å sjekke. Så på en måte motsier jeg meg selv i dette innlegget, men jeg sier bare hva jeg tror. Tilliten må være tilstede uten at det baserer på hva du har lest eller ikke lest i mailer og på mobiltelefon.

Men valget er ditt!

Skrevet

Jeg hadde gjort det....

Kanskje slemt, men om det ikke er noe der får han aldri vite det...

Ligger det noe i dine misstanker er det veldig rettferdiggjort med en gang...

Skrevet

Herregud.. Det er da vell bare å lese det vell? Det er snakk om livet ditt. Din jobb er å passe på ditt liv. Skjekk, så er du sikker.. Har han ikke noe å skjule så blir han ikke sur heller.

Skrevet

takk for svar. Flere med synspunkter?

Skrevet

Sjekk i vei!!!! Vi kvinner må slutte å være moralens voktere; DET ER DET VI TAPER PÅ. Vi må bli flinkere til å ta vare på oss selv.

Skrevet

Hva med heller å fortelle ham at du synes det er vanskelig å stole 100% på ham, på grunn av både din fortid og hans rykte. Si også at du ike liker at dere har hemmeligheter for hverandre og at du derfor foreslår at dere gir hverandre passordene til telefoner, mail, FB ol og selvfølgelig lov til å gå inn og ta en titt når dere måtte ønske. Han måtte selvfølgelig få den samme muligheten fra deg.

På den måten slipper du å snoke og du kan ta en avgjørelse ut fra om han synes det er OK om du vet alt.

Skrevet

Akkurat det er jeg uenig i, for jeg mener at noen hemmeligheter må man få ha, men hemmelighetene må ikke være sidesprang og store løgner da...

Skrevet

Jeg tror nok jeg ville "spurt om lov" først.. altså fortelle han at du står ved et veikryss, og at fortiden hans plager deg. Du ønsker å sjekke fb og msn for å få ro i sjela.. Han kan jo sitte sammen med deg mens du sjekker hvis det er noe han føler må "forklares" (mye kan feiltolkes, derfor er det godt at missforståelser blir forklart med en gang).'

Hvis han ikke vil at du skal inn å kikke, så sier det vel sitt??

Skrevet

Jeg er enig i at det er natulig å ha noen hemmeligheter, men hvis alternativet er enten å bryte tilliten og snike til seg hemmelighetene uansett eller å gå fra hverandre, synes jeg det må være bedre å spøøre om man kan få se enn bare å gjøre det.

Skrevet

Hva med å snakke med kjæresten din om dette i stedet?

Forstår godt at du er skeptisk. Selv hadde jeg holdt meg langt unna slike typer. Har sett altfor mange eksempler på at slike fyrer holder seg rolige i noen år, før det er på'an igjen.

Lykke til!

Skrevet

Sjekk mailen hans og sånt.

ikke nevn noe til han.

Så snakker du med han om hvordan du føler det, ikke nevn noe om at du har sjekket mailen hans.

Om han sier det ikke er noe mellom fks han og hun dama, men du har lest noe annet på mail. så vet du at han ikke er til og stole på.

Skrevet

Hvis den eneste grunnen du har til å sjekke dette er hvordan han var før, da syns jeg det er slemt.

Og jeg er usikker på om det er lov? (noen som vet sikkert??)

Det er jo straffbart å åpne noen sin brevpost- vet ikke hvordan dette er med mail eller msn.

Skrevet

Om det er slemt mener sikkert mange men drit i det, logg deg inn ;)

Da får du bekreftet eller avkreftet dine mistanker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...