Gå til innhold

Tidenes (mitt ihvertfall) dilemma: skille meg eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For: Han er en fantastisk far, dyktig i sin jobb, flink til å lage mat, flink med barna, tjener bra, hjelper til i huset.

Mot: Han er betatt av andre (men aldri utro) og til tider en elendig kjæreste, jeg gjør alt mannfolk-arbeidet som å måkke snø, fikse bilen, fikse rør, legge lister og alt vedlikehold.

Han vil dra (for å kunne ha seg med andre) men jeg mener han bør bli fordi vi fungerer godt sammen, krangler ikke, godt sex-liv og jeg vil at barna skal ha en hel familie.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han vil dra er det vel ikke noen vits i å holde sammen.

Så mye selvrespekt har jeg i allefall.

Skrevet

Dersom en vil dra, da hadde ikke jeg giddet å satse på det forholdet. Hadde ikke ville være sammen med en som går og drømmer om andre damer.

Prøvd terapi og alt det der? Men dersom enden på visa er at han ønsker andre, vel, da hadde jeg ikke brukt mer tid på han.

Skrevet

For det første: Han vil ut for da kan han ha sex med andre

For det andre: Han ER UTRO, å ha følelser for andre er _følelsesmessig_utroskap_

For det tredje: Hva har jobb og penger med saken og gjøre?

Kom deg vekk, det er håpløst å holde sammen på det grunnlaget der. Han kommer nok til å søke om skilsmisse selv til slutt uansett så lenge han vil ha andre og får følelser for andre.

Skrevet

Er det ingen her som tenker på barna? Jeg blir sprø av dette. Hvertfall ikke bestem deg før dere har vært i parterapi.

Skilsmissebarn har det ofte jævli uansett vordan foreldrene håndterer situasjonen. Hvertfall når alt tilsynelatende ser rosenrødt ut for dem før bruddet. Vold er en annen sak, men det ser ikke ut som det er noe av det her.

Hvem er det som aldri blir betatt av andre? Forskjellen på å bli betatt og å være utro er at man stopper før man er fysisk. Da tar man seg selvi det og dropper hele greia. Man er ikke følelsesmessig utro før man tillater seg selv å bli forelsket i en anne. Betatt er helt annen sak.

Snakk med ham om hvordan en skilsmisse vil påvirke ungene før han går fordi han vil ha se gmed andre.

Jeg blir så sint, for det er så altfor lett å skille seg!

Skrevet

Har han vært så dum og postet innlegg på dib nå eller?

Skrevet

Hva er vitsen i å være i et forhold hvor mannen vil ut uansett?

Og nei, alle blir ikke betatt av andre, det har ikke skjedd meg, og det kommer heller aldri til å skje meg, for jeg har ingen grunn til å vurdere noen som helst andre enn mannen min.

Jeg hadde ikke blitt værende, ungene har det ikke bra i lengden om de skal vokse opp med en ulykkelig mor eller generellt et foreldrepar som er gift bare på grunn av at de "må" eller fordi noen uvanlig tilgivende og tålmodige dibbere ba dem om det...

Skrevet

Betatt er sånn man kan bli av den kjekke fyren i butikken, eller en kjekas på kontoret. Dette skjer tememlig ufrivillg. Så tar man et valg: skal jeg tillate meg å bli forelsket eller ikke? Er man i et forhold tillater man seg ikke å bli forelsket. Jeg velger også dette, fordi jeg ikke har noen grunn til å vurdere noen som helst annen enn mannen min.

Jeg prøvde bare å si at man ikke er følelsesmessig utro før man tillater seg selv å bli forelsket. Da har man tråkket over en strek.

Jeg mener også at man ikke bare skal skille seg uten å ha prøvd å finne ut av problemene først, og det er lurt på begynne med dette så tidlig som mulig, før det går for langt for da er det ofte for sent.

Etter å ha prøvd, med profesjonell hjelp, og det fortsatt ikke er noen vei utenom - og jeg er enig i at hvis mannen fortsatt står på at han fortsatt vil ut ofr å kunne ha seg med andre - dvs. ofre familien og det beste for barna som er en velfungerende familie - kan man vurdere skilsmisse.

Det kan jo faktisk hende at han endrer oppfaning og innstilling etter parterapi.

Skrevet

HI her, og takk for svar. Ja dette er vanskelig.

Vi har vært gift i snart 9år og har det bra sammen. Vi er bestevenner og tenner seksuelt på hverandre. Problemet er at han har en barsnlig lyst til å pule andre, han er en veldig seksuell person.

Et annet problem er at han har ingen andre forhold bak seg, så han vet ikke hvor bra han har det. Han er litt umoden og har ikke helt evnen til å nyte og skjønne hvor godt han har det.

Vi har også 2 helt fantastiske snille og deilige barn,jente og gutt på 2 og 4 år. Livet er er herlig men.....

Skrevet

Har du spurt ham om han virkelig er villig til å ofre det dere har for å få pult andre?

Mannen min har lyst til å prøve noe seksuelt som jeg ikke er interessert i. Jeg har sagt at hvis det er viktig for ham så får han finne seg en annen å gjøre det med, og da er det ikke så interessant lenger.

Skrevet

Hvilket dilemma? Hvis han vil dra for å ha sex med andre, er det da noe poeng å bli?

Skrevet

Signerer. Å være et sexsuelt menneske betyr ikke å ha lov å gjøre som man vil når man er i et forhold.

Du må si at han har et valg: Pule andre og ødelegger familien eller bli og nøye seg med deg. Kan ikke skjønne at det er så vanskelig, er jo ikke slik at han ikke får sex i det hele tatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...