Gå til innhold

Redd for at mini blir mer glad i pappen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror nok det er derfor jeg ikke vil la pappaen ha mini så mye, og er heller ikke fornøyd med at pappaen bare koser med mini, sier ikke nei eller leker med mini. Sitter på fanget og ser på tv. Andre med lignende erfaring? Mini er bare 9mnd, ammer fortsatt. Pappaen maser mye på å ha mini, men er ofte borte i forbindelse med jobb i 2-3 uker om gangen. Som oftest flink til å besøke mini når han er hjemme

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den tanken hadde jeg og, når vi skilte lag at jeg måtte sørge for at ungen var mest glad i meg.. (helt unødvendig!!!!!!!!!!!!)

ungen er like glad i begge foreldrene og en fortalte meg at jeg skal være glad jeg fikk gutt for de ser mest opp til mora.

ungen min er veldig veldig glad i mammaen sin, men han trenger tid med faren slik at han får "pappakontakt" for mann og kvinne er forskjellige og vi gjør forskjellige ting og ungen trenger dette.

så ikke hold igjen.. la ungen få være med faren så han har en følelse av å ha en far.

Skrevet

Barn er like glad i begge foreldrene sine, men har ofte forskjellige forhold til dem. Du kan ikke mene at du skal holde barnet borte fra pappan for at DU er redd for at det skal bli mer glad i pappaen!

At pappaen koser med barnet er jo toppers, ikke alltid så viktig å være den som sier nei hele tiden heller, om han allikevel ser barnet så sjeldent.

Han tar selv mer rollen som en "onkel" eller en "besteforelder" på den måten, en pappa og mamma sin oppgave er å kose å i tillegg si nei å oppdra ungen. Barn er ikke dumme, de merker hvordan de blir behandlet.

Min gutt på 2,5 har en slik far, som lar han gjøre det meste, ser på tv å ik er så engasjert. Dette merker han, å har derfor falt fullstendig for kjæresten min, som både setter krav til oppførsel, sitter med han i fanget å ser tv å koser, og leker med biler osv med han. Pappan er å kommer alltid til å være pappan, dette er et bånd jeg hverken kan eller vil bryte. Gutten min maser ofte om å dra til pappan sin, å vil aldri hjem når han har vært der. Hvorfor skulle han ville hjem der han ikke får godteri hele tiden, eller rope osv. Pappan er i dette tilfellet et morsomt sted å være, det er jeg som er forelder med de oppgavene som ikke alltid er så morsomt. Jeg liker jo ikke at barnet mitt ser på meg i sinnet for at han ikke får leke med maten ved matbordet. jeg liker ikke at jeg må være den som sier nei til godteri midt i uka, men jeg vet det er det beste for barnet.

Om han ikke blir mer glad i meg enn pappan, så vet jeg i hvertfall hvem som er forelder her og ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...