Gå til innhold

Til andregangsgravide


Vimselusa84

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er nå gravid med nr 2,er 17uker på vei. Lurer på når dere har kjent liv? jeg har kjent noe innimellom,men veit ikke om det er liv.Men ingen klare bevegelser har jeg kjent. Men absolutt ikke hver dag. Skal på ordinær UL 13/4 å begynner å tenke att noe kan være galt osv. Håper jo selvsagt ikke det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg kjente mye liv rundt uke 14-15. Ingen tydelige bevegelser, men jeg kjente igjen følelsen fra første gangen :o)

Det har gått et pr uker nå uten at jeg har kjent liv i det hele tatt.. og dette skremte meg skikkelig. Og jeg begynte også å tro at noe var galt...

Men i dag kjente jeg en tydelig bevegelse!! Etter en kopp kaffe. Rett ved navlen. (Er 18.uker på vei =)

Så alt er nok i skjønneste orden :))

Jeg tror vi kjente mer jevnlig liv første gangen fordi vi kjente første bevegelse mye senere i svangerskapet. Jeg gjorde hverfall det :))

Lykke til på UL! Det blir helt sikkert kjempe koselig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Dette har eg og lurt på. Er 2gangs å er 17+5 veker på vei, men har ikkje kjent tydlige bevelgelsar endo. Må innrømma at eg har tenkt litt på dette eit par ganga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. er 15+3 i dag.. og har kjent antydninger til at det er liv i ca 3 uker nå.. men ingen ting som eg kan si at det var et spakt.. å det kan ta lang tid mellom hver gang...tror bare det at når vi nå går 2.gang så er vi mer bevist på hva vi kjente 1.gang ...å samenligner... men tror ikke vi skal bekymre oss for mye... bevegelser og spakt kommer nok tydeligere etterhvert... eg skal på ul 29 april å gleder meg masse til å få se at alt er bra med lille vennen inne i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente etter ca 14 uker. (Var så langt i forhold til ul-termin. Mener selv jeg burde være en uke lenger på vei.) Jordmor sa at jeg kanskje kunne kjenne i ca 16 hvis jeg var heldig, så er nok ikke uvanlig å måtte vente lenger enn det også. Ikke lenge til du skal på ultralyd nå, så du får prøve å tenke postivt. Kan f. eks hende at morkaka ligge foran og demper spark. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...eg er i uke 17 nå og har kjent antydninger til at der er noe...men ikke noe tydelige bevegelser...magen vises godt så eg håper å kjenne noe snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min nr. 3, og aktivitetsnivået har vært variabelt - noen dager mye og andre dager ingenting. Det er vel heller ikke før fra uke 20 at man "skal" kjenne liv hver dag. Før det kommer det en del an på morkakeplassering, hvordan barnet ligger, i tillegg til at barnet ikke har noe fast aktivitetsmønster eller døgnrytme før noe senere. Er man veldig bekymret, kan man kontakte jordmor og spørre om man kan få komme til en rask sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 17 nå, og jeg kjenner ingenting. Sist gang kjente jeg ikke noe før i uke 20. gleder meg veldig til å kjenne de første små forsiktige sparkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...