Gå til innhold

Bekymret etter ordinær ultralyd...

Anbefalte innlegg

Gjest poäng
Skrevet

Nå i uka var jeg på ul. Jm fant det hun kalte for en ekkorik tarm samt lett utvidet nyrebekken.

Hun gikk og snakket med en lege og jeg fikk time første virkedag etter, som da altså er nå på tirsdag (dumme påske som kom mellom).

Jeg har selvsagt googlet og begge deler kan tyde på misdannelser på fosteret. Eller det kan være ikkeno'.

Jm sa at guttefostre ofte har lett utvidet nyrebekken og at ekkorik tarm kan tyde på at fosteret har svelget blod (det var egentlig tvillinger, men tvillingen ble en SA i uke 13), men at en lege likevel burde se på det.

Og nå sitter jeg her og får ikke alle skrekkscenarioene ut av hodet. Helt siden blødningen i uke 13 så har jeg vært veldig bekymret og ble ikke så beroliget etter ordinær ul som jeg håpet på...

Har noen av dere erfaring med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Skjønner at du er bekymret. Jeg har dessverre ingen erfaring med det samme, men følte for å skrive noen ord allikevel! Jeg sender deg mange gode tanker, og håper OG TROR at alt er i orden med den lille! Lykke til, og klem fra meg

Gjest poäng
Skrevet

Tusen takk for svar. Antakelig er alt helt greit, men likevel - man blir jo blir jo bekymret! :/

Uff, vel i morgen så vet jeg forhåpentligvis mer!

Skrevet

Kan ingenting om det men, vil bare si Lykke til i morgo :)

skal se det går bra.

klem

Skrevet

Signerer henne over meg her! Er sikker på det vil gå bra! Masse lykke til. klem

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med dette, men vil bare si lykke til i morgen! Hold oss oppdatert om at det har gått strålende fantastisk da! :)

Gjest poäng
Skrevet

Takk skal dere ha! Jeg skal holde dere oppdaterte. Håper inderlig at fosteret er 100% friskt!

Skrevet

Krysser alt jeg har her! tenker veldig på deg idag.Klem

Gjest poäng
Skrevet

Nå har jeg vært på ultralyd. Legen sa at fosteret ser friskt ut, men skal følges opp med jevne mellomrom mtp nyrebekken og tarm.

Han var hvertfall en aktiv tass som hoppet og danset inni magen og det er et godt tegn, i følge legen.

I tillegg har jeg blodansamling og morkake foran livmormunnen som også må følges med på.

Det positive er at jeg får se mye til babyen min, siden jeg skal på kontroller ut svangerskapet med 2-3 ukers mellomrom.

Og på skjemaet mitt ble det krysset av for høyriskosvangerskap. Det synes jeg hørtes litt skummelt ut.

Men babyen og jeg er i de beste hender! Så det skal nok gå bra :-)

Tusen takk til alle dere som har tenkt på meg i dag:)

Skrevet

ÅÅÅhh det var godt å høre selv om du er i et risikosv.skap. Du skal se at dette kommer til å gå så fint så. Flott at du blir fulgt så godt opp. Masse lykke til videre. klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...