Gjest Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Vi skal reise til Paris med barn. Er det noen som har erfaring med hvor lett eller vanskelig det er å komme seg rundt med barnevogn? Jeg tenker da spesielt på metroen og andre plasser med trengsel..
Gjest sug lut Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Ikke lett. Har du bæremulighet i tillegg så du kan klappe sammen vogna er det bedre.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Hadde bare paraplytrille da vi var der vi, men synes å huske at det var endel trapper inn og ut av metro i alle fall.... Men vi hadde med en 4-åring så vogna var bare i tilfelle hviling så da gikk det greit å bære den opp og ned.
Sylteflesk Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Metroen er direkte uegnet for barnevogn. I hvert fall hvis du mener vogn og ikke papaplytrille. Alle stasjonene har trapper, de er ikke rullestoltilgjengelige. Når du skal inn på stasjonen må du gjennom trange porter som åpner seg når du putter inn billetten din, disse er ikke brede nok til å vogn igjennom så du må prøve å løfte vogna over eller klappe den sammen hver gang (hvis det er en trille). I tillegg er det folksomt på selve togene. RER-togene har visstnok bedre forhold. Og det går masse busser også i Paris. Bæresele vil nok være en fordel. Vi skal også til Paris i år, men har et ganske stort barn og planlegger å ta med en liten trille (Quinny Zapp) og ellers bruke metro minst mulig.
husmus &2 Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Ikke får du plass på utekafeer heller, en liten reisetrille ja, men noe større enn det er håpløst. Fordelen med Paris er at du trenger egentlig ikke ta metroen for alt er relativt nærme. Vi bruker den ALDRI når vi er der, men går overalt. God trening og så får du sett mer! Vi har hatt med OTH´n dit og det er rett og slett for jævlig.
Gjest Skrevet 4. april 2010 #6 Skrevet 4. april 2010 Enig med andre her. Det er ikke lett. Pariserfolk bruker selv små triller eller bæreseler, i hvert fall i sentrale deler av byen (antar du ikke skal dit for å sjekke ut den franske utgaven av drabantbyen liksom).
Anja Annonym Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Paris med barnevogn er enten himmel eller dobbelt-helvete, og ingenting imellom. Noen stasjoner er såkalt handicapvennlige, med brede inngang/utgangsporter, gode informasjonsskilt og HEISER. Andre er rene helvetes steder. Enten hundre meter bratte nedovertrapper, eller loddrett rulletrapper som går i hundre. Men, sjekk ut siden http://parisbytrain.com/files/2008/09/plan_pbs.pdf Her finner du handicap-holdeplassene som er alle barnevogners drøm. Greier du å bruke disse så får du en DRØMMEFERIE http://parisbytrain.com/map-paris-wheelchair-reduced-mobility-accessibility-metro-rer-bus-tram/ Husk også å besøke noen av de megastore kjøpesentrene i utkantene av Paris
Gjest Skrevet 4. april 2010 #8 Skrevet 4. april 2010 Takk for gode tips, alle sammen. Vi tar med reisetrilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå