Gå til innhold

Ut å trille egg imorgen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem av dere er kjent med denne tradisjonen?

Det er jeg. Og det er årets tradisjon første påskedag. Ut å koke egg ute. Har einar oppi vannet, så egga blir gule på utsiden.. Og som regel så glemmer vi tiden så blir de kokt så lenge at de er grønne på innsiden..

Så triller vi de ned bakker og ser hvem som kommer lengst, og hvem sitt som er helt. Og så knakker vi de mot hverandre og ser hvem sitt som går sundt. Den som har helt egg vinner:)) Og ellers grilling av pølser og påskekos:))

Hva skal dere gjøre imorgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite eggtrilling her gitt, men i dag skal vi til noen venner og grille poelser og bade :)

I morgen skal vi ha egghunt !

Skrevet

Først lunsj hos Grandma og Grandpa, og så jakt på fargerike plastegg etterpå. Snups har tre søskenbarn som også pleier å være med på jakten. Inni eggene er godteri og smågaver. Og det er mange av dem!

Lunsj er det hver søndag. Oppdekning som om det var Thanksgiving hver gang. Og alltid spennende å se hvilke andre gjester som er invitert. Sist søndag var det en pensjonert religionsprofessor og en tannløs hippie i 60-årene med langt, grått skjegg i flette. Vi pleier ikke å be bordbønn, men den dagen ble det bordbønn (eller noe sånt) i A-o (space language) og hebraisk.

Alltid interessant....

Skrevet

Språket heter aUI, ikke A-o.....

Gjest sug lut
Skrevet

Gla*jenta-Kokkeli,

det er første gang jeg har hørt om at noen faktisk gjør det, veit det er gammel påsketradisjon mange steder men aldri hørt om det i Norge, bare lest om det. Vet du hvordan den tradisjonen har havnet i familien din?

Skrevet

Ne det vet jeg ikke. Her har de hatt med seg egg på skolen og, som da var ferdig kokt, og trillet..

Vi samler sammen alle naboer rundt om her, og alle er med:) Er ikke så mye vi voksne triller lenger. Men vi knakker jo ett egg i ny og ne.. Men i år ser det ikke ut som det blir noe av det. Er ett grusomt vær her.. Kan jo håpe det blir bedre imorgen, det blir jo siste sjanse for i år:))

Skrevet

Det har jeg faktisk aldrig hørt noen som har gjort hehe, vi har ingen tradisjoner den 1 påskedag i det hele tatt hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...