Kokkeli nyter våren:) Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Hvem av dere er kjent med denne tradisjonen? Det er jeg. Og det er årets tradisjon første påskedag. Ut å koke egg ute. Har einar oppi vannet, så egga blir gule på utsiden.. Og som regel så glemmer vi tiden så blir de kokt så lenge at de er grønne på innsiden.. Så triller vi de ned bakker og ser hvem som kommer lengst, og hvem sitt som er helt. Og så knakker vi de mot hverandre og ser hvem sitt som går sundt. Den som har helt egg vinner:)) Og ellers grilling av pølser og påskekos:)) Hva skal dere gjøre imorgen?
yasmina Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Lite eggtrilling her gitt, men i dag skal vi til noen venner og grille poelser og bade I morgen skal vi ha egghunt !
Tokatter_USA Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Først lunsj hos Grandma og Grandpa, og så jakt på fargerike plastegg etterpå. Snups har tre søskenbarn som også pleier å være med på jakten. Inni eggene er godteri og smågaver. Og det er mange av dem! Lunsj er det hver søndag. Oppdekning som om det var Thanksgiving hver gang. Og alltid spennende å se hvilke andre gjester som er invitert. Sist søndag var det en pensjonert religionsprofessor og en tannløs hippie i 60-årene med langt, grått skjegg i flette. Vi pleier ikke å be bordbønn, men den dagen ble det bordbønn (eller noe sånt) i A-o (space language) og hebraisk. Alltid interessant....
Gjest sug lut Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Gla*jenta-Kokkeli, det er første gang jeg har hørt om at noen faktisk gjør det, veit det er gammel påsketradisjon mange steder men aldri hørt om det i Norge, bare lest om det. Vet du hvordan den tradisjonen har havnet i familien din?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 4. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2010 Ne det vet jeg ikke. Her har de hatt med seg egg på skolen og, som da var ferdig kokt, og trillet.. Vi samler sammen alle naboer rundt om her, og alle er med:) Er ikke så mye vi voksne triller lenger. Men vi knakker jo ett egg i ny og ne.. Men i år ser det ikke ut som det blir noe av det. Er ett grusomt vær her.. Kan jo håpe det blir bedre imorgen, det blir jo siste sjanse for i år:))
Lene~mor til tre Skrevet 4. april 2010 #7 Skrevet 4. april 2010 Det har jeg faktisk aldrig hørt noen som har gjort hehe, vi har ingen tradisjoner den 1 påskedag i det hele tatt hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå