Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Jeg reiste ned på legekontoret med mistanke om uvi. Ble tatt i mot, og fikk en kopp å tisse i. Leverte fra meg koppen, og fikk beskjed om å vente utenfor laben. Etter en liten stund hørte jeg lab dama fnise.. (tenkte ikke videre over det) Så gikk hun ut og hentet enda en lab dame..de gikk tilbake på laben og begyntel å le ganske høylytt.. jeg begynte å lure på hva som foregikk, og ble litt nervøs at det hadde noe med meg å gjøre. Etter et par minutter med latter gikk den andre lab damen og hentet legen.. damen passerte meg i gangen uten blikk kontakt og ganske så rødsprengte etter latterkula. Legen og de 2 lab damene forsvant inn på laben igjen, så hørte jeg noe romstering og en kjempe latterkule fra alle tre. De lo så godt, så lenge..Til og med jeg begynte å flire. Så...kom legen ut til meg, han prøvde å holde maska men flirte mens han sa: Emm.. at..emm..urinprøven din var forurenset.. det var sædceller i urinprøven din....Så bare lo han enda mer! Jeg ble så flau at jeg kunne ha grini. Jeg tok bare veska mi og gikk, jeg betalte ikke, jeg kom aldri tilbake, jeg bare gikk..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Eehm, ja, dette tror vi på,... Om nå prøven var forurenset, klarer jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at de som jobber der skulle synes det var såååååååååå morsomt.. De er da profesjonelle og det er ikke direkte uvanlig at voksne mennesker har sex.. Men du trengte kanskje litt oppmerksomhet i kveld??
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Er det en sann historie? Da er det i alle fall veldig morsomt, og utrolig uproffesjonelle helsearbeidere ved ditt lokale legekontor...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Hehe, artig! Godt at folk får noe å flire av på jobb:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 Jeg tror på historien din jeg, og jeg har et råd til deg. Kontakt helsetilsynet og fortell om episoden. De bør informeres. Dette er forferdelig uproffesjonellt og rett og slett både dumt og barnslig. Du har ingen ting å skamme deg over, hører du. Ingen ting. De kan bare våge å sende regning.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 En lege ville aldri sjekket etter sæd i en urinprøve.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #9 Skrevet 4. april 2010 En urinprøve blir stixet, ikke sett på i stetoskop slik en måtte for å evt se sædceller. En forurenset prøe betyr at der er bakterier, hvis du hadde hatt sædceller i urinen, så hadde det ikke påvirket prøveresultatet. Legen er ikke en fnisete 14-åring som hadde fliret om der var sædrester heller (hvis han hadde helt ubegrunnet funnet det for godt å se på urinprøven din i et stetoskop).
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Ja, det var vanskelig å gjennomskue, 01:18
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Det er vi ikke. Tull og tøys. Du burde passe deg for å slenge ut slike anklager.
Miss Misantrop Skrevet 4. april 2010 #12 Skrevet 4. april 2010 Legen min lot meg faktisk se på min egen urinprøve i mikroskop en gang, så det kan i allefall skje. Jeg var også der for uvi. Skjønner ikke hvorfor denne episoden absolutt skal være så usansynlig. Har da møtt en rekke uproffe folk på legevakten.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #13 Skrevet 4. april 2010 En lege som i det hele tatt vurderer å bruke stetoskopet til å studere urinprøver burde bli fratatt lisensen:-) Ikke så mye å lytte til i urinen til den jevne nordmann vil jeg tro:-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #14 Skrevet 4. april 2010 lol, nei ikke stetoskop, men det hender vi bruker mikroskop.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #15 Skrevet 4. april 2010 Ehhh, dm flire nu fan ikke av pasienta.... Mange får uvi av sex, så ikke rart om d va sædresta i urinprøven din - stixen ga sikkert utslag på leocytter.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #16 Skrevet 4. april 2010 Hi her. Hvorfor skulle jeg lyve om det? Tenkte i grunn bare å dele en morsom historie jeg da.
Gjest Edemuli Skrevet 4. april 2010 #17 Skrevet 4. april 2010 Hvis de sier at en urinprøve er forurenset, mener de at det er eggehvite i den. Man skal vaske/tørke seg nedentil og ta midtstråle urin. Er det for mye eggehvite i den får de ikke sett om det er proteiner ol i prøven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå