Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Dere vet at det er noe dere velger hver gang dere har sex? Uansett hvordan diu beskytter deg er det en fare for å få det, akkurat som det bestandig er en fare for å bli gravid hvis du har sex.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Det er alltid en fare for å få en kjønnssykdom/sykdom når du har sex, fulgte du ikke med på skolen? Hvis du er så "heldig" at det eneste som skjer er en uønsket graviditet kan du ta abort, så der har du et valg du kan gjøre, men HIV kan du ikke velge bort i ettertid, så der er ingen valg. Bare spør om det er noe annet du lurer på
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Kjære trådstarter. Det vil være svært få kvinner her inne som har kapasitet til å forstå hva du mener. Beklager.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Det er det DUMMESTE JEG HAR HØRT!!! Nå sammenlignes det å få HIV med det å få barn...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 Faren for å få HIV, eller en annen kjønnssykdom for den del, er en del av risikoen ved å ha sex. Det samme er faren/muligheten for å bli gravid. Begge deler er ting man bør ta med i vurderingen, men det betyr ikke at man velger å få det hvis man tar fornuftige forholdsregler. Sån er det på mange områder. Man velger ikke å bli drept i trafikken selv om man velger å kjøre bil, men det kan skje.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 P!)%YIUT¤)UY"%PIY)U%P¤OUY)"#IYQT!IY!£€$@{£{{ Selv om man ikke klarer å drepe sitt eget kjøtt og blod,så betyr det ikke at man VELGER Å BLI MOR!!! Det betyr ikke at man elsker barnet mindre, selv om man ikke valgte det! Og det er INGEN som tenker "nå kan jeg bli gravid" hver forbaskede gang de puler, heller!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 23:43: Hvis en vet med seg selv at abort ikke er et valg bør en være enda mer dorisktig. Det hjelper ikke å sitte å syte i ettertid om at en ikke har valgt å få barn, da gjorde du valget da du hadde sex da... Og hvis det er så jævlig for deg, så ta abort like vel da, eller adopter bor barnet.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 Prevansjonen virker ikke alltid. Men heldigvisvet jeg at ikke mannen min har hiv....!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #10 Skrevet 4. april 2010 Akkurat DET vet du ikke - men det er lov å håpe.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #11 Skrevet 4. april 2010 Så klart jeg vet om jeg eller mannen har hiv!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #13 Skrevet 4. april 2010 Hvordan vet du det? Kan du garantere 100% at han ikke har vært utro? Har dere tatt HIV-test etter at dere kom sammen? Det kan gå mange år før HIV bryter ut i aids og man får symptomer.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #14 Skrevet 4. april 2010 Å? Hvordan kan du si det så bastant? Jeg tror ikke at han har det, men han kan nå vel få det han som alle andre kan? En slipp på julebodret eller et forhold på si det, så kan det fort skje...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #15 Skrevet 4. april 2010 Det hadde blitt et stusselig ekteskap om jeg ikke hadde tatt sjansen på å ha sex fordi mannen tross alt kan tenkes, i et annet liv på en annen planet, å være homse som har seg med forskjellige menn hver dag bak min rygg ....
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #16 Skrevet 4. april 2010 Nå er faktisk min mann HIV-testet, så jeg VET jeg aldri kommer til å få HIV ved å ha sex Men undrer litt på hvorfor så få velger å teste seg for HIV...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #17 Skrevet 4. april 2010 Mannen er også testet, og jeg er selvfølgelig testet ettersom jeg har barn. Men det fjerner ikke den lille teoretiske muligheten for at parteren din er utro og dermed bringer HIV i huset. Det er slik mang en kvinner har fått HIV. 8:34
Gjest Skrevet 4. april 2010 #18 Skrevet 4. april 2010 Selvfølgelig må du tenke på mulighetene for å bli gravid og/eller få kjønnssykdommer når du skal ha sex! Alt annet er uansvarlig.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #20 Skrevet 4. april 2010 Men nå VET jeg at han ikke kommer til å humpe en annen dame (eller mann for den saks skyld) og såå ta meg etterpå. Da hadde han nok ikke fått den opp, gitt! Sier ikke at min mann aldri kunne vært utro under de "riktige" omstendighetene, men han hadde aldri kommet hjem til meg og hatt sex med meg, etter å ha hatt sex med noen andre. Det vet jeg. Hilsen 8:43
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #21 Skrevet 4. april 2010 alle valg har konsekvenser! velger man å ha sex, så velger man å evt konsekvenser som følger med dette valget. velger man å kjøre bil,kan en konsekvens være at en annen bil kan kræsje i deg og du kan dø. alle valg har konsekvenser!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå