Gå til innhold

Ang spinning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har enorme lår og kraftige legger. Av mine vel 20-25 kg overvekt er jeg sikker på at 15 minst ligger på rumpe, lår og legger. Bruker str 46 i skjørt og truser, bukser bruker jeg ikke, rett og slett fordi det ser forferdelig ut.

Så har jeg lyst til å prøve spinning da, det er det eneste av gruppetimer jeg kan tenke meg å prøve, og jeg vil prøve noe annet ennn egentrening for å få opp motivasjon og deltakelse.

Er det utrolig dumt med tanke på at lårene mine er noe av det jeg vil mest til livs gjennom trening? Altså, jeg vil gjerne ha muskler, men vil de forbli like enorme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo ikke enorme muskler av å spinne nei! Spinning er en fantastisk treningsform når det gjelder å forbrenne kalorier og få bedre kondis. Passer du mat inntaket og kjører spinning 3-4 timer i uken vil du jo gå ned i vekt og bli mindre overalt, lårene også :-)

De vil vel heller bli smalere siden de blir strammet opp! Man skal kjøre ganske tung styrketrening for å bygge store muskler...

Skrevet

Jippi, da får jeg håpe de fortsatt har introtimer, så er det bare å gasse på ;-)

Skrevet

Spinning vil være perfekt for ditt formål :-)

Det er utholdenhetstrening, og ikke muskelbyggende i stor grad.. God fettforbrenning..

Du kan kjøre på ditt eget nivå (og ta i mer ettervert som formen blir bedre). Om du er overvektig, gir spinning liten sjanse for overbelastning sammenlignet med f.eks. jogging..

Har nettopp fått 2 helt utrente veninner til å starte med dette, og de ser gode resultater etter 2-4 uker :-) Vi har faste treningsavtaler 3 dager i uken. En god ide å finne noen allierte :-)

LYKKE TIL!

Hilsen aerobic og spinningsinstuktør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...