Gå til innhold

Bare jeg som syns denne ferien blir i dyreste laget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sagt ja til å reise til Danmark på ferie i sommer med et vennepar, De har et barn, og det samme har vi.

Vi har begynt planleggingen, og da sa de at de ønsker at vi skal bo i to separate hus, ved siden av hverandre på et feriesenter. De har foreslått hus som koster 9000 kroner pr uke. I tillegg kommer reise etc etc. Utenom uka i feriehuset skal vi et par dager til Legoland med overnatting, så går jo noen tusenlapper ekstra der også. Til sammen ca 15000 for 9 dager pr familie, reisa inkludert.

Vi må selvsagt si hva vi mener i forhold til pris etc (har ymtet frampå) og de har ikke gjort noe galt, men er det bare jeg som syns dette blir dyrt? Føler meg nesten litt gjerrig. Jeg så liksom for meg at vi kunne dele et hus til cirka samme prisen som hvert hus koster....... Hva er dere villige til å betale for en uke i Danmark?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det unødvendig dyrt ut når man kan dele hus og få det mye billigere...

Skrevet

Aner ikke hva som er vanlig pris for et feriehus i Danmark, men om dere ikke har helt de samme reglene i forhold til barneoppdragelse, husarbeid, døgnrytme osv kan det være smart å bo hver for seg for å få en fin ferie. Det kan gjøre ferien mye bedre. Det er mange man gjerne vil være på ferie sammen med, men som man ikke har lyst til å bo sammen med i over en uke.

Skrevet

Danmark er faktisk et dyrt land for nordmenn å reise til for tiden.....

Til samenligning: Vi skal 14 dager til Sunwing Resort Tenerife, 2 voksne & 2 barn kr 14,000 m fly& hotell leilighet...... Og mat er jo sinnsykt mye billigere i Spania enn i Danmark da....

Skrevet

Takk for svar!

HI.

Skrevet

Det var da forferdelig dyrt :-s jeg hadde blitt hjemme ja!

Skrevet

Vi skal også til Danmark i sommer. Midt i værste fellesferietid hehe

Vi skal reise sammen med svigerbroren min og hans to døtre.

Vi har leid et feriehus med plass til 10 personer og innendørs svømmebasseng i 14 dager og betaler 20 000 for huset :-)

så blir ikke mer enn 10 000 pr familie for 14 dager :-)

Vi gjorde det samme i fjor, men var da bare 1 uke....fungerte helt utmerket og ungene storkoste seg!

Synes det høres litt kjipt ut å ha hvert sitt hus jeg da....er jo mye koseligere for ungene å bo i samme huset og dere voksne kan skravle og kose dere på kveldene sammen uten å måtte fly fra det ene huset til det andre for å sjekke ungene....

Nei, foreslå heller å leie et hus sammen, det tror jeg blir koseligere for dere alle sammen.

Skrevet

Ja, selv syns jeg det er koseligere å dele med noen, men skjønner jo at noen syns det er godt ikke å bo "oppå hverandre" også.........Men det med kveldene er absolutt et poeng. Ungene legger seg jo før oss. Blir rimelig tungvint å besøke hverandre når ungene sover.... Datteren min hadde blitt rimelig hysterisk hvis hun våknet opp og jeg ikke svarte når hun ropte.....Og det på et fremmed sted attpåtil....Så det blir uaktuelt å "forlate" henne, selv om det er i nabohuset.

Ja, jeg foreslår nok å dele bolig, ja.

Skrevet

Jeg over her er HI......

Skrevet

Dette har jo mye med standarden på huset, man kan jo få det mye billigere med lavere standard. Vi skal også til Sunwing Resort på Tenerife i sommer, og vi betaler over 30000 for dette, vi er to voksne og to barn, så hvordan hun over har fått dette til 14000 er uforståelig. Prisen på mat er ikke billig i spania, vi var der på samme hotellet ifjor, og brukte 20000 på mat og aktiviteter(store barn), så den ferien kommer på over 50000. Etter mange år i Danmark, så synes jeg ikke maten er så ille dyr, og muligheten er jo stor for å lage mesteparten selv, noe man sjelden gjør i syden.

Skrevet

Jeg synes huset var utrolig dyrt. Vi har bestilt et helt kurant hus til under 4000 for en uke. Vår feire blir dyr den også, men det skyldes mest at vi bor langt nordpå og har flybilletter til 9000 i tillegg.

Skrevet

Syns ikke det var spse dyrt. Foretrekker searate boenheter når vi reiser med venner.

Sist vi var i Danmark betalte vi 14.000 kr for et hus i 14 dager. Dette delte vi med et annet par. Men dersom vi skal til Danmark igjen vil vi heller leie et hus med høyere standard på et feriesenter.

Skrevet

Sleng på 7-8000 til, så kan dere ha 15 dager med øyhopping i Hellas! Så ja, dette var unødvendig dyrt...

Skrevet

23:46, vi drar siste uken i skolens sommer ferie+ den første uken av skoleåret. Altså 14 dager, dette betaler vi 14,000 kr for. Har også bestilt all-inclusive 2800kr per voksen og barna spiser gratis på sunwing!

Så for 20,000kr fly, hotell og mat for 4 pers i 14 dager.

Mulig dere drar i felles ferien eller?????

Var på samme hotellet ifjor og betalte omtrent det samme da.

Skrevet

Men da har dere kanskje ikke skolebarn?

Skrevet

Har dere sjekket pakketur med color line. De har sommerferiepakker med båt tur/retur, overnatting på feriesenter, blandt annet flott som ligger rett på siden av Legoland (Lanandia- Bilund.) og to dager i Legoland. Ring color Line så får dere en eksakt pris på alt sammen.

Håper dere kan komme billigere ut av det da.

God ferie:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...