*Lissi* Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Er så "lei" ørene til vesla nå. Fikk dren når hun var 16 mnd. etter eks antall ørebetennelser. (Hull på tromhinnen 8 ganger på 10 mnd.) Fikk satt inn dren, og vi var veldig optimistiske! Etter litt over 1 mnd. rant det ut av ørene. Fikk beskjed på legevakten å se det ann. Gjorde det noen dager før vi kontaktet fastlegen. Han gav øredråper. Var tilbake 1 uke senere for sjekk. Da hadde det sluttet å renne fra øret. Mente hun hadde mistet iallfall det ene drenet. Fikk beskjed om å komme igjen en uke senere. Da rant det igjen fra øret så fikk antibiotika. Var tilbake onsdag, og da så det fint ut. Mente hun hadde mistet begge drenene. Og i dag renner det igjen fra det ene øret... Legen har sendt henvisning til øre/nese/hals, men lurer veldig på hva de gjør nå. Dren er jo bortkastet om de faller ut igjen med engang. Samtidig er jo stadig hull på tromhinnen ikke bra for hørselen, og ikke minst vondt... Noen som har vert borti lignende?
mai mammaen til to Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 min yngste på 1.5 hadde i fjord en periode med 4-5 hull på trommehinnen på bare like mange mnd. jeg fikk time til øre nese hals til han. han har vann i mellomørene men det var ikke så mye fikk jeg beskjed om. men skal inn igjen om noen mnd på kontroll. han har hatt to hull siden oktober nå... så er spent på hva de sier det som er så rart med han er at han er ikke syk eller noe. det virker ikke som at det gjør vondt for han. for jeg merker bare at det renner fra øret hans.....
*Lissi* Skrevet 3. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2010 Ja, renner stort sett bare her også. Virker ikke som hun har smerter. Ikke bra for hørselen uansett da...
mai mammaen til to Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 nei vet. er utrolig frustrerende.. jeg var veldig nervøs for fly også. han var jo syk i ett i fjord og vi skulle på to utenlandsturer med noen ukers mellomrom. han fikk hull på ene øret en uke før vi skulle dra.. jeg var så utrolig i tvil på hva jeg skulle gjøre. men endte med å reise... og det er jeg glad for. var ikke noe problem på flyet. og han hadde godt av sol og varme....
ellen-propellen Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 Vel,jeg tror det er vanelig å legge inn nye dren. Min eldste har lagt inn 2 ganger,og nabogutten 3 ganger. Det er visst ikke ofte de faller så fort ut,men det kan skje. Stort sett tar det vel en 6 mnd? før de forsvinner. Snakk med spesialisten om dette,det er han som kan gi deg de svarene dere trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå