Gå til innhold

Dere som er ugifte, eier sammen med kjæresten, og har stebarn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere hvis mannen deres dør?

Jeg har selv to stesønner, og er nødt til å kjøpe dem ut av huset hvis han dør.. Dette har jeg ikke råd til, og må dermed flytte med barna, så tragedie i tragedien.. Andre som har tenkt på dette? Er det kun hvis man er gift man ikke trenger å gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener du må betale ut uansett om du er gift eller samboer med særkullsbarn. Barna skal alltid arve, og jeg mener du ikke kan sitte i uskiftet bo når den andre har livsarvinger som ikke er dine.

Løsningen er at mannen tar ut en livsforsikring på seg selv, med deg som begunstiget. Om han dør får du da pengene, og kan betale ut arvingene.

Skrevet

du arver ca ikke en dritt. alt får særkullsbarnet.

Skrevet

Man får kun sitte i uskifte om man er gift og kun har felles barn.

Ellers må man gjøre opp farsarven.

Dere har vel livsforsikring og da kan han skrive at det er du som får den om han dør og at han får din om du dør.

Alle bør ha livsforsikring.

Skrevet

Google litt selv da.

Skrevet

Det spm over her var ikke fra meg.

Så jeg må betale dem ut uansett? Flott..

Blir morsomt å må ta opp lån/bruke av oppsparte midler og betale ut arvinger når man er en gammel dame, da.

Synes det er helt på trynet!

HI

Skrevet

Kunne det være akutelt å sette deler av huset opp sin din eiendel på papiret...... på en måte? Vet ikke om det går an, men jeg tenker at siden du ikke ville hatt økonomisk mulighet til å bevare hjemmet ditt uten en ordning av noe slag... Nei, du, jeg vet ikke...

Skrevet

en kan sitte i uskifte også ugift, en ikke så altfor gammel lovendring

Skrevet

Mange gode råd til deg her, google noen av d og : finn deg / dere en advokat og sett opp testamente!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ring en advokat.

Det beste er å gifte seg OG sette opp testament. Da er det ikke så forferdelig mye som må ut til særkullsbarna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...