Gå til innhold

En mann som ikke har respekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er han virkelig noe å samle på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes ikke det, synes egentlig ikke om noen som ikke viser respekt for andre egentlig...

Skrevet

nei!

Skrevet

Tja, hva tenker du å bruke han til?

Skrevet

Til å omgås i første omgang =)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg vil si definitivt nei.

Tenk også litt videre: Slik du lar deg behandle, setter du som eksempel for barna dine. Din datter vil tro det er sånn det skal være, og når hun blir voksen lar hun seg behnadle på samme måte. Ville du syns det er greit at hun finner seg en mann som overhodet ikke har respekt for henne? For sønnen din vil dette være en fasit på hvordan han som voksen skal behandle kvinner. Ville du syns det er greit at han blir en mann som ikke har respekt for kvinner?

Du må selv sette din egenverdi. Slik du verdsetter deg selv, slik vil andre verdsette deg. Og barna dine vil lære av deg.

Skrevet

Kan jeg opparbeide meg respekten?

Gjest Filifjonka
Skrevet

Det vet jeg ikke - for jeg kjenner ham ikke, og ikke deg heller. Men du kan jo begynne med å respektere deg selv, og sette deg selv høyt. Sånn rent praktisk:

Hvis han dropper en avtale uten å si fra, lag spetakkel.

Er han kronisk forsinket og venter at du skal stå og vente og alltid være klar, ikke godta det.

Ikke bøy deg for hans meninger hele tiden, hverken for å unngå krangel eller for å glede ham.

Ikke sitt og vent, og la ham bruke deg som en sånn "bedre-enn-ingenting-greie".

Gjør avtaler med venninner, og sørg for å forsvinne. Bruk hans egne måter, om enn modererte. Pleier han å treffe kjente og la deg stå og vente, sørg for at du har bilnøklene og kjør din vei. Ikke vent. Og ops, mobilen din slo seg visst av gitt.

Jeg har satt meg i respekt hos ulike folk ved å slå i bordet og heve stemmen. Jeg har kjørt fra notoriske somlekopper, selv om jeg visste at det ville bli vanskelig for dem, og de har ikke latt meg stå og vente igjen. Jeg jobber og får lønn, jeg gjør husarbeid og oppdrar barn, og jeg forventer at min mann behandler meg som en likeverdig (noe han også gjør).

Måten du ser på deg selv på, er viktig. Du må tro fullt og fast på ditt eget verd. Da vil andre også behandle deg med respekt.

Som sagt kjenner ikke jeg denne mannen du snakker om. Det er mulig at han er så grodd fast i å behandle deg respektløst at den eneste måten for deg å sette deg i respekt blir å forlate ham/kutte ham helt ut. Det kan også hende at han vil behandle deg med mer respekt om du forandrer på din egen væremåte, spesielt på områder der du tidligere har latt deg overkjøre.

Skrevet

Huff jeg er redd det kanskje er for sent =(

Jeg skal sjekke litt rundt om meg når jeg er med ham. Kjenne etter hvordan jeg føler det.

Skrevet

Jeg trodde virkelig du var ironisk da du skrev dette innlegget! Klart du ikke skal være sammen med en som ikke respekterer deg! Som Fillifjonka skriver bør du først og fremst respektere deg selv, da skjønner du hvor grensene går for andre og det blir letter å gjenkjenne når noen trår over grensene dine. Og dermed lar du ingen tråkke på deg.

Skrevet

Når du sier han ikke HAR respekt. Har han ikke respekt for noen rundt seg, for deg eller?? Har folk respekt for han da?? Jeg er av den tanken for å få respekt må man gi respekt..

Det er viktig at den en skal "samle på " som du skriver har respekt for deg. Du må ikke la han gjøre som han vil nå i begynnelsen, det har jeg ingen tro på at vil bli bedre. Som en sa til meg en gang. Det du ikke vil gjøre for mannen din om ti år, det må du heller ikke gjøre til en vane nå. F.eks begynner du å godta at han allti er for sen vil han jo aldri bli bedre eller endre det. Godtar du det i ti år så blir man ikke kvitt den uvanen. Like så med smøre niste til han, vaske klær og alle slike ting som vi damer liker å gjøre for våre kjære.. Men hvis de tar det som en selvfølge at vi gjør det blir det på feil grunnlag om du skjønner?? Var litt vanskelig å forklare..

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener gla*jenta.

Og ja blond, det er faktisk et virkelig spm!

Jeg er litt i tvil. Om han har, tror ikke. Han har ikke respekt for andre mennesker, avtaler som blir gjort driter han i å holde til punkt, og han har verken forståelse eller aksept for andre mennesker og deres behov, hobbyer eller syn på ting.

Men jeg har ikke de rette følelsene, så jeg tror ikke det blir noe langsiktig fremtid. Spm er bare om jeg skal gi det litt mere tid, eller om det bare er til å kaste inn håndkleet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...