Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 kan jeg gi pia på ett år vanlig middag nå?ser det går middagsglass opp til høyere alder? Er glassene det mest gunstig for de eller er det bare tull? Vil ikke gi hun påske egg med gotteri men er sjokolade kake uten glassur og kaffe et greit alternativ? hs uerfaren mor..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Barn trenger aldri få "glassmat". De kan få vanlig mat helt fra de begynner med fast føde.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 vanlig midda kan du starte med ja, kunne gjort det for en mnd eller to siden uten problem for meg kunne ho fått kake med glasur. Men hold ho unna kaffen, ikke bra med koffein på de små
Gurine og gulla Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Gi henne middag du:) BIlligest og minst like sunt og uten masse estoffer:)
Gjest Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 Nå kan hun spise det samme som resten av familien med noen få forbehold; Vær veldig gnien med saltet til så små kropper og unngå hele nøtter enda to år. Selv om de lager glass er det ikke nødvendigvis det beste. Jeg moste maten selv i blender og brukte glassene når vi var på tur eller en gang i blandt:) Et lite stykke kake går også fint.
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 selfølgelig kan du gi henne vanlig middag:) bare pass på salt innhold:) hgi henne litt kake også du, syns bare d høres hyggelig ut jeg! trenger ikke være store biten hun får:) good påske:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #7 Skrevet 3. april 2010 hvis hun ikke har fått noen av disse tingene før ville jeg prøvd en ti ng av gangen.... vanlig middag kan du fint gi henne... men velg noe mildt de første gangene... fiskegrateng, kjøttkaker... poteter, gulrot.... ikke mye krydder og løk mm. sjokoladekake kan ho vel få smake... har du vendt henne til kumelk?? du burde være litt forsiktig med å introdusere mer enn en ting av gangen... med tanke på magevondt altså, men vil jo si ho er stor nok til å prøve ut litt avhvert:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Tusen takk jenter Ikke så greit når jeg ikke har noen i omkrest å spøre.. God Påske
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #9 Skrevet 3. april 2010 er ho et år så er det ikke så nøye med å introdusere en og en ting. Kan vel egentlig spise alt da.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Vanlig middag kan du gi de fra når du starter med middag. Mye sunnere enn glassene. Bare mos det og ikke bruk salt og krydder. Du kan lage opp til minste mann hvor du fryser ned eller ta det dere spiser men da bør nok dere andre kryddre på tallerken. Jeg var på barnematlage kurs med første mann og som de sa, mat laget fra grunn er mye bedre enn det de serverer på glassene. Men start med litt moset potet og grønnsaker, eks gulerot. Introduser etter hver annen mat også. Din er jo et år så der kan du nok ta alt dere spiser bare det ikke er kryddret for mye. Mener mine spiste små biter ved et års alderen. Men du som mor vet om de klarer biter eller må ha moset. PS! Mine har bestandig fått smake sjokolade kake. Gjerne før året også. Jeg har aldrig tatt bort glasur eller ikke brukt kaffe i kremen. Alt med måte. Mine er store nå, mellomtrinn på skole. Aldrig hatt hull i tennene. Vi er nøye med tannpuss. Aldrig annet enn vann etter pussen. Er velsignet med et nytt barn i vente og jeg kommer nok til å gjøre det samme igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå