Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er i uke 30 og har store planer om og skulle fullamme min kommende baby. Men hvordan kan det være mulig å gjennomføre med så såre pupper og ikke minst brystvortene da..... :( Gir det seg nærmere fødsel, er det noe man kan smøre på brystvortene???

Vil veldig gjerne amme når babyen kommer...(:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir anderledes etter fødselen. De er vanligvis ikke like ømme. Kanskje litt såre i starten, men det er en helt annen type vondt. (og pass på å lese litt om ammeteknikk på ammehjelpen.no for riktig sugetak fra starten hindrer at det blir for ille:) )

Skrevet

Sår blir man vel uansett i starten... men mitt beste tips er å bruke ullammeinnlegg med papirinnlegg utenpå.

Så smører man med brystmelk hver gang etter amming, og så med purelan, lar det hele lufttørke, og pakker inn igjen:-)

Jeg brukte også å håndmelke litt før jeg la babyen til brystet, slik at melken kom fortere, så hun ikke sugde på tomt bryst. Når jeg var veldig sår smurte jeg med purelan rett før amming for å myke opp sårskorpene litt, så det ikke river.

Håper du skjønner hva jeg mener;-p

Skrevet

åja, riktig sugetak er kjempeviktig:-) den ammebrosjyren (oransje) man får hos jordmor er veldig grei å ha lest:-)

Skrevet

jeg klarte aldri og amme uten skjold...prøvde flere ganger,men orka ikke mer ble bare mer og mer øm.....så jeg brukte ammeskjold i7-8måneder jik helt greit det....

skal ha me meg på sykehuset denne gangen,tviler på jeg orker uten denne gangen heller....får helt kredla når jeg begynner å blø....blæ...

Skrevet

Jeg har også såre og ømme brystvorter allerede, har hatt det i flere uker. Har kjøpt Purelan og begynt å smøre med det, synes det virker litt bedre. Er jo ikke noen fordel å ankomme føden med såre brystvorter i utgangspunktet liksom....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...