Fruen i huset Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Jeg kan ikke huske at vi feiret dette på noen måte hjemme. Misforstå meg rett, vi hadde sikkert både god mat og mye godteri, men jeg kan ikke huske at vi alltid hadde lammestek på en viss dag osv. I julen er jeg veldig tradisjonsmenneske og alt må være slik jeg husket det som barn. Jeg vil gjerne lage en god ramme rundt påsken for mine barn fremover og trenger tips: hvordan feirer dere påske? Aktiviteter, mat, når må ting skje, når leverer dere egg og på hvillen måte osv?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 jeg feirer ikke påske. men husker at vi liksom skulle få påskeegget på lørdagskveld ved og lete etter det rundt i huset. men moren min er ikke spesielt god til å vente så tror aldri vi faktisk fikk det på påskeaften selv om det var planen.. hehe. tror vi stort sett fikk det på onsdagen eller torsdagen... hehe hm... jeg har liksom ikke følelsen av at folk har sånn voldsomt mye påsketradisjoner ut over å kanskje dra på hytten og spise påskeegg
Gjest Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Vi var bestandig på hytta i påsken. Skiturer, sol, appelsiner, god mat og aktiviteter. Langfredag-kveld var det fast at onkel tok med oss ungene opp langs elva og så hadde vi skattejakt etter påskeeggene. Han var Lange John Silver og vi var hjelperne. Husker det var kjempe morsomt og litt skummelt;) Påskeaften hadde vi Appelsinrenn i bakkene og det vanket premie til den som vant. Så grillet vi pølser, koste oss og fikk åpne påskeeggene. Ellers så var det fisking på isen, maling av påskeegg og å ligge på hemsen i mørket å høre Påskekrimmen på Radioteateret.
Gjest ->>- Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Vi gjør ikke det. Vi bare digger de ekstra fridagene (sånn bortsett fra i år når jeg sitter hjemme og lar være å skrive det jeg burde, mens resten av familien stakk utenlands). De får påskeegg (egg hunt i skauen) og vi har en fast vennelunsj eller tre, men that´s about it.
Strawberrywine Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 Vi feirer ikke helt likt hvert år.. Men de fleste årene har det vært påskeegg spising, og grilling.. Vi har også kokt egg på bål på stranda! Denne påsken har vi ikke feiret det store siden jenta i huset har vannkopper.. Men litt påskegodterier har det blitt forde
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 vi feirer heller ikke, men koser oss med ekstra fridager sammen. Kanskje vi har litt ekstra gode frokoster sammen, men thats it.
*Rutletutt* Skrevet 3. april 2010 #7 Skrevet 3. april 2010 Da jeg var liten var vi alltid hos bestemor og bestefar sammen med tanten, onkelen og kusinen min og feiret påske. Kan ikke huske så mange tradisjoner i grunn annet enn at vi letet etter påskeegget lørdags kvelden (mamma og de hadde gjemt det) og at vi hadde pinnekjøtt til middag påskeaften. Gikk masse turer og så påskekrimen på Nrk:-) Mannen er vant til å feire påske på hytten sammen md familien. De stod på ski, gikk på tur ol. Litt usikker på hvordan de gjorde det med påskeegget, men tror de bare fikk det den dagen de kom opp på hytten. De hadde "påskeleker" med nabohyttene, med spill, mimelek osv. De hadde også pinnekjøtt påskeaften. Her i huset har vi lite påsketradisjoner i grunn....bortsett fra at ungene får påskeegg.Det har variert litt hva vi har gjort i påsken siden vi fikk barn. I år er mannen og eldstemann på hytten til søsteren og familien på Hemsedal der de står på ski og koser seg. Tror de skulle ha pinnekjøtt i kveld;-) Jeg og minsta er hjemme og har en koselig påske sammen. Vi har vært masse ute og gått tur og lekt og koser oss med barne-tv og godterier fra påskeegget hun fikk av farmoren på torsdag.
Fruen i huset Skrevet 3. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2010 Tusen takk for svar ) Jeg som trodde "alle andre" hadde skikkelige påsketradisjoner Var jo ei her inne som nærmest ble halshugget fordi hu gav påskeegget på skjærtorsdag istedet for lørdag. Jeg hadde tenkt det samme ang julestrømpen (den MÅ være julaften morgen), men for påskens vedkommende så er det ikke så farlig for meg hvilken dag... Men det kan jo være greit å lage nye tradisjoner for barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå