Gå til innhold

Min gjerrige søster..

Anbefalte innlegg

Skrevet

da hun fikk barn for 2 år siden overtok hun klær og utstyr etter mitt barn. kun brukt av ett barn og noe nytt. eks Barnevogna.

Nå skal vår 3 søster ha barn og hun er blitt tilbudt å kjøpe utstyret..

Jeg blir provisert..

Skal nevnes at ingen av oss sliter økonomisk. Men hun som overtok etter meg bruker penger på sko/klær til seg selv og vil ha alt som brukte leker mm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skrives provosert!

Skrevet

Provisert? Sikker på at din gjerrige søster ikke er dibber?

Skrevet

Bare si det til henne. Ikke aktuelt at hun skal selge noe som helst - og hvis det er sånn hun vil sette standarden får hun klare seg uten noe som helst bistand fra deg fra nå av.

Skrevet

Er problemet at hun selger det til søster nr.3 eller at du vil ha tingene tilbake?

Skrevet

Jeg synes min søster burde få utstyret gratis.. Hvertfall det hun har fått selv..

HI

Jeg vil ikke ha det tilbake nei.

Skrevet

Problemet er vel at søster selger tingene hun fikk. Si det til henne.

Skrevet

Da hadde jeg tatt en noe sinna tlf til min søster!! Hadde gitte henne klar beskjed om at dette var utstyr som hun FIKK av deg og at det blir helt uaktuellt at hun skal selge tingene videre til søster nr 3. Makan til frekk søster du har da.

Hvis hun ikke gir seg så si til henne at:

1. Du forlanger penger av henne (du kunne faktisk solgt vogna og det andre utstyret) sånn at hun kjøper utstyret av deg, da er det ok at hun selger det videre.

2. Si at du vil ha utstyret tilbake sånn at du kan gi det videre til din yngste søster.

Forstår godt at du blir provosert for dette var utrolig frekt av din søster.

Skrevet

Så teit. Jeg har arvet masse leker, klær osv fra hun mellomste søsteren min. Om hun eldste skulle fått fler, hadde jeg ikke i min villeste fantasi tenkt på å selge dette til hun. Det finnes da grenser. Skjønner at du reagerer hi.

Skrevet

Skjønner og jeg synes du burde si det til henne. Hun burde være like snill med søsteren som du har vært med henne.

Jeg har også fått og arvet endel ting fra familie og det kunne ikke falt meg inn å selge det. Enten så gir man det bort eller så gir man det tilbake. Så ja, hun er gjerrig og snål!

15:00

Skrevet

Ta en tlf til din søster som skal selge, og be henne gi til 3.søster. Så nær familie tar man ikke betaling fra.

Gi oss gjerne en tilbakemelding når det er gjort :-) Lykke til med å sette på plass din pengegriske søster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...