Gå til innhold

hvor mange av dere har en mann som er omskaaret

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har, og der jeg kommer fra er dette det vanligste, at gutter blir omskaaret, seff. av kirurg paa sykehus og med narkose. vi vurderer aa omskjaere sonnen vaar ogsaa. synes omskaaret er penest og renest, men vet at i Norge så er det vanligste å ikke omskjaere guttebarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er omsåret. det plager ikke meg, men mine barn skal ikke bli det.

Skrevet

Så du ønsker å utsette sønnen din for den risikoen det er å legge han i narkose uten noen fornuftig grunn?

Skrevet

Jeg fatter ikke at noen ønsker å usette sin egen sønn for dette. Om en voksen mann tar dette valget, er det en ting, men når en MAMMA presiserer å gjøre dette mot sitt eget kjøtt og blod, da reiser nakkehårene mine seg. Mange som ikke skulle hatt barn dessverre.

Skrevet

Heldigvis er ikke min mann omskåret. Den naturlige sensitivitet er der fremdeles. Nei. Å utsette sin sønn for denne kjønnslemlestelsen:Barnemishndling.

Skrevet

Da vet dere fint lite om omskjæring av gutter! Det er ikke Kjønnslemlestelse!!

En helt vanlig praksis i store deler av verden, i USA blir f.eks, 80% av gutter omskåret på sykehuset, uavhengig av religion.

Det er noe heeelt annet enn omskjæring av jenter! Omskjærte gutter får ikke så lett kjønnsykdommer, og det er også lettere å holde penis ren.

Les litt om et tema før dere uttaler dere, ikke bare anta at dere vet hva dere snakker om!

Heldigvis er min mann omskåret! Og sønnene våre også :-)

Skrevet

18:10

"Omskjærte gutter får ikke så lett kjønnsykdommer, og det er også lettere å holde penis ren."

ER DU DUM????

Skrevet

Nei, men det er du! Allmen viten! Les her!

http://www.circinfo.com/all_about/abc.html

Det sier seg selv at det er lettere å holde en ømskjært penis ren, derfor også lettere å holde farlige bakterier/virus unna.

Greit at du er imot det, men det er DIN mening.

Skrevet

Mannn min er muslim og omskåret, vi bor i et muslimsk land, men sønnen våres er ikke omskåret, det får bli hans valg. Har undersøkt i hytt og pinevær for å finne mitt standpunkt. På sykehusene her så legger de barn i alderen 1-8år i narkose for å ungå traumer!!!!!!

Ang at menn med omskåret penis har vanskligere for å få kjønnsykdommer og HIV så stemmer det, men for meg blir det nesten en grunn til å ikke omskjære, for hva om sønnen min blir så dum at han tror at han kan la være å bruke kondom fordi han er omskåret?

Å joda det er lettere å holde en omskåret penis ren, men det er ikke så forbanna vanskelig å holde en uomskåret penis ren heller. Såpe og vann....

Nei, dette er barnets kropp så han får bestemme, og når det kommer til Islam så er det foreldrene og ikke barnet som bærer synden dersom barnet er uomskåret, så den synden tar jeg gjerne ;)

Skrevet

Er overhodet ikke imot omskjæring, men å tro at man beskytter seg mot kjønnssykdommer på den måten er ren idioti.

Skrevet

Tenk forresten på alle de krinklene og krokene som finnes på det yttre kjønnsorganet til kvinner, tenk så mye lettere det hadde vært å vaske dersom alt det hadde blitt skåret bort. Syns du det er et godt argument for kvinnelig omskjæring?

Jada, jeg ser på kvinnelig og mannlig omskjæring som to vidt forskjellige ting, men å bruke renhold som et argument i 2010, nei vet du hva.

Hilsen hun med muslimsk mann ( 18:31)

Skrevet

Hvor står det noe om sykdommer?

Fant ikke det jeg. Det høres jo helt bak mål ut.

Skrevet

Merket at dette nesten var et provoserende innlegg!

Mannen min er ikke omskåret, men det er ikke vanlig i vår kultur å gjøre det heller.

Jeg synes det er forkastelig å omskjære barna sine, dette bør heller være et valg de tar når de blir 18 år gamle og kan bestemme selv.

Og ikke tror jeg på slik en annen hentyder her inne at 80% ab gutter i USA blir omskåret heller.

Man er jo født slik, hvorfor skal man gjøre om på noe som er helt naturlig?

Enkelte kulturer er så alt for opptatt av renslighet, men på en syk måte jeg ikke forstår meg på. Hygiene er nå èn ting, men denne renheten er jo bare helt tåplig!

Skrevet

Så vidt jeg har lest meg frem til er det riktig at ca 80% av guttebarna ble omskåret i USA, men det var på 70 tallet. I 1995 hadde tallet sunket til ca 64% og i dag skal tallet ligge på mellom 40 og 50%. Nedgangen skyldes i hovedsak større forståelse for de problemene som kan ølge av omskjæringen.

Skrevet

Jeg blir provosert av din uvitenhet! Her er linken til en offisiell statistikk så kan du sjekke tallene selv!

http://www.cirp.org/library/statistics/USA/

Mange nordmenn som ikke er klar over at de fleste amerikanere er omskjært. Men det sårer meg ikke at du ikke tror på meg, tallene sier sitt. Vi er en helt vanlig familie som elsker barna våre!

Skrevet

Ja min mann er. Der han kommer fra er dette vanlig, eller de må egentlig.

Men til og med hans muslimske mor er så moderne nå at hun synes det er tull å omskjære.

Så vi har ikke omskåret sønnen vår, noe jeg aldri hadde gjort om det ikke lå noe medisinsk bak det(trang forhud etc).

Det er på tide å komme seg over den skikken der.

Hvorfor tror du HI det er mer renslig? Bare sier du det fordi det er det dere blir fortalt gjennom generasjoner?

Siste forskning fra USA på dette viser ingen forskjell om du er omskåret eller ikke. Så den rensligheten er noe dere har fått prentet inn i hodet fra dere var små fordi dere ikke vet bedre.

En gjeng med sauer som bare dilter etter fordi barnet deres blir sett ned på om det ikke er omskåret.

Sorry krasst svar men jeg fatter ikke at barn blir utsatt for dette.

Har du oppholdt deg sammen med et omskåret barn da smertelindringen begynner å gå ut? Stakkars barn sier jeg bare..

Skrevet

Mannen min er det. Det er jeg så glad for.

Vi kommer ikke til å omskjære sønnen vår mer eller mindre vi må.

Det er letter å holde en omskjære penis ren.

Eksmannen til kusinen min han var ikke om skjært og han fikk stadig vekk hvitt gørr under forhuden. Skikkelig ekkelt. Der var det ikke slik at de kunne spontant ta en kjapp en for han måtte alltid rengjøre den først.

Skrevet

Bullshit! Da hadde du latt barna bestemme selv!

Skrevet

Dette du sier er IKKE sant!!! At omskjæring i USA er mer utbredt enn her er helt korrekt, men det var på 70-tallet at ca 80% av amerikanske menn ble omskåret. Den praksisen har sunket bedraktelig nå! I dag er statistikken på omkring 50%, og da er jo også de som er født på 70-tallet og før dette tatt med i beregningen!

Jeg synes faktisk det er mishandling av sitt eget barn å legge det på operasjonsbenken pga en religion!

Har man forhudsproblemer så er det selvsagt til barnets beste, men IKKE ellers!!!!

Skrevet

Har du lest den linken du selv henviser til? Den viser faktisk at fære og fære foreldre velger å omskjære guttene sine. I følge denne undersøkelsen er det bare i Midtvestn at det er så mye som oppimot 80% som blir omskåret. På vestkysten er tallene så lave som ca 35%.

Skrevet

Bare for å gjøre en ting klart:

Det foreligger INGEN medisinsk dokumentasjon for at omskjæring på friske gutter skal ha noen medisinske fordeler.

Og ut fra et faglig ståsted vil mange medisinere i dag karakterisere omskjæring av gutter på et "ikke-medisinsk" grunnlag som kjønnslemlestelse, på lik linje med omskjæring av kvinner!!!

Så jeg synes du skal tenke deg godt om HI, før du lar legene gå til verks med kniven på sønnen din!

Skrevet

Da må eksmannen til kusinen din lære å vaske seg skikkelig eller kanskje han trenger å ta en tur til gyn for å sjekke seg for sykdommer..

Skrevet

det er jo en grunn til at gutter fra naturens side blir født med forhud? fatter ikke hva problemet er??

Skrevet

Vi blir jo også født med blindtarm, mandler for å nevne noe, trenger ikke det heller gjør vi vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...