mamman til Fillip Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 I går kveld når jeg skulle legge meg å hadde vært på toalettet så kom det friskt blod på papiret... bare engang, tørka jo som gaal! er 30+5 i dag... tenkte ikke mer på det i går for kjente minsten sparke når jeg la meg å sparka masse når jeg sto opp i dag så det er masse liv! men så begynner man å tenke, hva var det? er ikke farlig? Takker for alle svar, men blir ekstra glad om du er positiv;)
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Hvordan ligger morkaka di? Hvis du har morkake som ligger forann mormunningen er det du beskriver over ikke unormal. Ingen hadde fortalt meg at det kunne skje men det samme skjedde for meg i uke 29. Har nå hørt at dette er forventet. Etter det har det noen ganger vært som du beskriver, eller noen ganger mindre og andre ganger mer, hvor det ser ut som masse blod i toalettet. Føden i Fredrikstad vil iallefall at du skal ringe ved frisk blod. De tar deg som oftes inn for observasjon. I mitt tilfelle så har jeg ikke vondt når dette skjer. Skjedde som sagt over flere dager fra uke 29 og nå igjen i uke 32. Og det er fordi morkaka ligger over mormunningen. Det jeg må gjøre er å ta det helt med ro og ikke bære. Samleie har vi fått forbud mot. Ellers er det full liv hele dagen inne i magen. Babyen ser ut til å ha det helt topp Blir fulgt litt nøye opp, de håper morkaka flytter seg, men ellers er formen helt fin. Man må bare passe seg for tyngre arbeid. Men ligger morkaka di riktig så er det nok bare et sprengt blodkar. Det er nesten like normalt med små blødninger som ikke å blø. Det går nok bra Lykke til!
mamman til Fillip Skrevet 3. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2010 Morkaka ligger nok normalt, regner med at de sier det til deg når den ikke gjør det? aldri tenkt på å spurt.... sitter man her å griner da for man føler seg som en dårlig mor allerede som ikke ringer å spør, men om det virkelig er noe da? tør ikke dra alene eller å ingen hjemme som kan følge isåfall.... syntes dere sikkert jeg er enda værre ettersom jeg ikke ringer pga det men... man blir da så sliten av alle bekymringer!
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 Hvis morkaka dekker sier de ifra på ordinær UL. Deretter blir du fulgt opp med kontroll time i ca. uke 30-32. Jeg har fått beskjed om at så lenge det er en liten blødning og ikke noe vondt så er det ikke farlig. Når du i tillegg merker bra med liv bør du ikke være bekymret. Var nok bare et blodkar. Det kan se mye ut. Skjønner du vil ha med deg din kjære. Sånn var jeg første gang også. Satte himmel og jord i bevegelse for barnevakt midt på nattaen. Ville ikke alene (på meg fortsatte det og komme litt etter litt pga morkaka). Man blir redd, det er naturlig. Ikke føl deg som dårlig mor pga dette. Jeg er sikker på at du hadde ringt med en gang hvis du innerst inne viste at dette måtte sjekkes opp. Vi har en fin indre stemme der Nyt finværet denne påskeaften og legg bort den dårlige samvittigheten. Kos deg! Vi har en travel men herlig tid forann oss om ikke så lenge
mamman til Fillip Skrevet 3. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2010 Tuusen takk for gode svar!! Ble litt roligere nå! alt er jo skummelt, eller folk skal få deg til å tro at alt er skummelt.. kroppen lever jo sitt eget liv! hehe! Ikke turt å sagt noe til bf eller, hadde vel tatt helt av... kommer hjem i morgen så kanskje lurt fortelle han det da.. Da får vi bare kose oss frem til junior skal se lyset! Klemmer til deg, engel:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå