Gå til innhold

Det ble min tur til slutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på overtidskontroll på onsdag 31.03, og ble lagt inn for igangsetting samme dag. Ikke fordi det hastet, babyen hadde det helt fint - men det passet nå for både fødeavdelingen og meg, og det var litt lite fostervann igjen.

Jeg var ikke så veldig moden, så måtte ha et par runder med modningstabletter før de tok vannet om kvelden. Likevel drøyde det av flere årsaker til langt ut på formiddagen neste dag før han omsider ble dratt ut med vakuum.

Hele fødselen var en selsom opplevelse, men alt i alt så kan jeg ikke klage. Særlig ikke når resultatet ble en sånn søt, "liten" aprilsnarr!

Håper det har gått like fint for mine overtidskamerater her inne også! (og for alle andre, selvfølgelig!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med den lille! Kos dere masse fremover!

Skrevet

Graulerer! Har han fått navn? :)

Skrevet

Gratulerer så masse. :)

Jeg ligger selv inne nå, har fått to runder med tab, og kjenner fortsatt ikke noe så ser ut for det blir tredje runde nå på ettermiddagen, hvor mange runder ble det på deg, og hvordan startet det, og jeg kan spørre. Er du førstegangs? Er selv andregangs, men forrige fødsel drøyde lenge så blir litt motløs av at det ikke skjer noe enda, da jeg regner med jeg har ei lang stri tørn foran meg. Kom inn i går morrest, men de hadde ikke tid å sette meg igang før i halv seks tiden på ettermiddagen, og ventetiden frem til da kjentes lang og meningsløs, nå er vi i gang med kuren i alle fall, men er jo redd for at de skal gå over så mange dager, og så skal en lang fødsel følge etter der.

Skrevet

Gratulerer!

I går var det min tur. Mens riene var som verst, lavet snøen ned utenfor vinduet, men straks vår nydelige, lille datter kom til verden, stakk solen fram for å hilse på. Og jammen har den blitt værende framme siden. Et riktig solskinnsbarn har vi fått!

Skrevet

Takk alle sammen!

Akkuratja: Håper jeg kan gratulere deg med baby nå?!

Beklager at jeg antakeligvis ikke svarer i tide - men det er kanskje like greit, for jeg kan jo ikke annet enn å innrømme at det ble litt stridt. De ga meg to runder med tab, og så tok de vannet under tvil, selv om jeg egentlig ikke var så moden. Så det gikk noen timer til før riene begynte, og så gikk det 4 timer før jeg fikk epidural.

Epiduralen fungerte så godt at riene ble dempet så mye at det ikke skjedde noe særlig, så 12 timer etter at riene startet dro de ham ut med vakuum. Det kjente jeg heller ikke noe særlig til, på grunn av epiduralen, og det er jo like greit. De måtte klippe og jeg revnet en del i tillegg, så det ble noen sting i etterkant, kan man si.

Skrevet

Så koselig, frue og mamma!

Gratulerer med lillejenta! Jeg opplevde også at solen tittet fram da de plasserte gutten på brystet mitt... men det snødde heldigvis ikke før det! :o)

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...