Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 er det bare meg som syntes det er tull?
Ksenia & Anjem Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Ja selvsagt. Er oppvokst med det selv, og synes det er en fin tradisjon.
Sweet caramel Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Jeg syntes ikke det er noe tull..! Det er en fin tradisjon som jeg er oppvokst med, og vil dele videre med mine barn:-) Er jo bare til å bruke fantasien til hva du ønsker å putte oppi egget:-)
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2010 ok :-) ville bare høre hva som er vanlig.
Fire småtroll Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 Strømpe på julaften og egg til påske har jeg fått hele oppveksten selv og husker det som både spennende, gøy og koselig. Selvfølgelig vil jeg videreføre disse tradisjonene til mine egne barn De får ikke noe særlig mer enn vanlig mengde lørdagsgodt oppi da, men i tillegg har de fått blåsebobler, en morsom blyant og en søt liten tegneblokk inni der. Skjønner ikke hva som er tullete med sånn kos?
SusyQ Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 Jeg får påskeegg ennå av mamma og pappa jeg :-) Synes det er superkos. Vesla har fått påskeegg siden hun var 1,5 år, og det er STOR stas å lete etter dem. Forklarer at i dag skal vi leke at påskeharen har gjemt egg til oss over hele huset, at hvis hun finner et egg med sin bokstav på er det til henne, med M på er det til mamma, med P på er det til Pappa. Og oppi eggene er det en overraskelse. Hun spinner rundt og leter og var supergira. Som en over her sier: Det er jo du som bestemmer hva du putter oppi egget. Her ble det 1 Kinderegg, 1 liten Kvikklunsj (det samme som en halv vanlig), 1 smoothiepose, 1 kjede fra H&M, 1 bok, en vannflaske (det trengte hun uansett), nye truser med Hello Kitty på (det trengte hun også), 5 Mariekjeks og fargestifter (ditto).
*vips* Skrevet 3. april 2010 #7 Skrevet 3. april 2010 Jeg gjør det. Senere i ettermiddag skal vi lete, for påskeharen har nemlig laget rebusløp...
Mammapudding Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Svigermor kommer til å gi oss alle 3 et påskeegg hver i ettermiddag:) Derfor har jeg ikke laget påskeegg til henne, men hadde gjort det om vi ikke fikk hos svigermor.
Gjest Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Klart de får påskeegg ... hvorfor synes du det er tull?
MammanTilEmma❤ Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Vi kommer vartfall til å gjøre det, nå er jenta bare 7 mnd så ble ikke noe i år da:-) men hun fikk faktisk påskeegg av svigermor med div annet enn godteri inni da!
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 3. april 2010 #12 Skrevet 3. april 2010 Jeg og lillemor gikk på påskeeggjakt idag, og det var veldig stas Hun har prata om det påskeegget i mange dager, ønska seg et rosa et med sjokolade inni, og det fikk hun
___ Skrevet 3. april 2010 #13 Skrevet 3. april 2010 Selvfølgelig er det tull, men som mye annet tull er det morsomt og hyggelig.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 3. april 2010 Fordi vi har ikke noe forhold til påsken...og har aldri gjort noe særlig ut av det, og jeg syntes påske-egg er for dem som feirer påske. Men nå er det jo mer og mer vanlig å feire høytider av tradisjon. Føler heller ikke noe behov for å begynne å feire noe bare for å feire, da koser vi oss heller utenom høytidene. Meeen det er deilig å ha påskeferie )) og litt lørdagskos blir det og idag
Ksenia & Anjem Skrevet 3. april 2010 #15 Skrevet 3. april 2010 Så du vil ikke lage påsketradisjon for ungene dine bare fordi du ikke hadde det når du var liten? Synd for ungene dine da..
Ksenia & Anjem Skrevet 3. april 2010 #16 Skrevet 3. april 2010 dere feirer heller ikke jul da regner jeg med?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 3. april 2010 nei er det noe galt i at jeg ikke vil lage tradisjoen for mine barn? det er vel strengt tatt mitt valg... Vi er ikke kristne. Og forresten så er det ikke store julen vi feirer nei.
husmus &2 Skrevet 3. april 2010 #19 Skrevet 3. april 2010 For å være helt ærlig synes jeg det høres ordentlig egoistisk ut. Stakkars barn som ikke vokser opp med koselig jul. Mulig jeg er hormonell, men jeg har aldri skjønt hvorfor foreldre egentlig kun tenker på hva de selv vil og ikke hvor viktig det er for barn og feire jul osv. Jeg tipper de fleste en spør av voksne i dag som er vokst opp uten særlig feiring på høytider synes det er rimelig stusselig. Faren min vokste opp uten å feire bursdagene sine og han nekter å snakke om det. Samtidig er han ikke særlig flink til å feire høytider. Trist.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 3. april 2010 Jeg er ikke vokst opp uten å feire jul, men vi gjør ikke det store ut av det som alle eller mange gjør. Nå handler jo julen i dag først og frems om kjøpepress. Ja vi har vel pinnekjøtt og julegaver og twist...noen få pynteting. Og jeg syntes ikke vi trenger og gjøre noe mer ut av det for å kose oss sammen, det er det viktigste. Så om du skal bruke enerigen på å syntes synd på noen så syntes heller synd på de som har alkoholiserte foreldre, som ikke har foreldre eller kjærlighet, som er uten mat eller klær. For det er trossalt ikke synd i barna mine bare fordi vi ikke har 2 meter høyt juletre, 300 gaver, ribbe, julepølse, kilosvis med goddis og masse nisser. Nå var jeg uansett ikke ute etter å diskutere og forsvare vårt forhold til høytider, så jeg trekker meg fra diskusjonen, da jeg har fått de konkrete svarene jeg ville ha!
Miss Misantrop Skrevet 3. april 2010 #21 Skrevet 3. april 2010 Jeg elsker høytider og påsken er min favoritt en hestelengde foran jula. Syntes det er flott at ikke hver dag blir en hverdag, vi trenger lyspunkter, høytid og fest. Noe å se fremtid som vi vet kommer på samme tid hvert år. Kurvene til mann og barn står klare med leker, bøker og godis. I morgen blir det eggjakt sammen med en lokal kirkegruppe, så blir det gudstjeneste og en laaaaang påskemiddag. Vi har feiret hver enkelt dag siden palmesøndag for å minnes påskens historiske opprinnelse og budskapet som vi alle gleder oss over.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. april 2010 Forfatter #22 Skrevet 3. april 2010 Miss Misantrop det var veldig koselig å høre at dere feirer for å minnes historien bak påske
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 3. april 2010 #23 Skrevet 3. april 2010 Tull? Hvorfor? (Har ikke lest nedover her...) Bare fordi unga ikke trenger sukker?? For mye godt? Det er alltid de typiske svarene. Fo rmin del handler det om å kose seg og ha tradisjoner. Og det ER viktig å skeie ut, men ha et bevisst forhold på å kunne klare å skeie ut. Her er det påskeegg for store og små
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. april 2010 #24 Skrevet 3. april 2010 Ja klart de får påskeegg! Tenk så kjipt for dem i barnehagen eller på skolen når de andre forteller om eggene sine og så er det et barn som ikke har fåt... fordi foreldrene synes det er tull! Bare fordi dere ikke hadde det selv som barn? Vi feirer ikke så mye selv, pynter ikke noe særlig, men litt god mat, påskeegg, være sammen med venner og familie. Det blir hva man gjør det til selv )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå