Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Vi skal ha selskap i morgen og mandag, voksenselskap for barnet mitt. Vi skal bake en langpanne med sjokoladekake, men jeg syntes det er så kjedelig og kun servere det. Hva mer kan jeg finne på? Fint hvis det kan rekke til begge dagene også igrunn, er ikke sååå glad i å bake;) Ostekake er utelukket, da jeg har servert det hver eneste gang gjestene har vært på besøk...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Jeg baker en kake som pleier å få bein å gå på når jeg lager den. Blant annet i går. Det er verdens enkleste kake. Sjokolademousse-kake er det. Du lager en nøttebunn. Fritt valg! Jeg lager en som er glutenfri og den består kun av 3 egg (både eggehvite og plommen), 1 dl sukker og 200 g nøtter. Pisk eggedosis og rør inn hakkede nøtter. 180 g i 30 min. La denne avkjøles før du har på sjokolademousse. Jeg bruker Freia sin med 70 % kakao og sjokoladebiter i. I stedet for å kun bruke melk så tar du 50-50 med kremfløte og helmelk. Etterpå strør jeg på hakket sjokolade og setter den i fryseren. Så kan du ta den opp når gjestene kommer. Først fungerer den som iskake også tiner den mer og mer. Veldig god i begge former!! Kan fint lages dagen før også!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Varm eplekake med krem eller vaniljeis Gulrotkake Marsipankake Rullekake (veldig enkelt) Kringle
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 frk Nilsen: har du en god oppskrift på den? en annen anonym som lurer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå