Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Jeg vil studere i England til høsten, har jeg rett på O.S samtidig som jeg studerer i utlandet? skal ta med meg barnet mitt....
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Er ikke det kun for de som bor innenfor norges grenser?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Nei du får ikke OS hvis du flytter til England, eller noe annet land, for å studere. Det eneste untaket er om du planlegger å bli borte minde enn 6 mnd. Da kan du søke om å få beholde OS i denne perioden.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Hvem kan få overgangsstønad? Du må fylle visse vilkår for å ha rett til stønad som enslig mor eller far. Vilkårene er i hovedtrekk: * Du og barnet må ha bodd i Norge de tre siste årene. * Du og barnet må oppholde dere i Norge. * Du må være ugift, skilt eller separert. * Du må være alene om omsorgen for barnet. * Du må ikke ha noe forhold til den andre av barnets foreldre som kan bety at du ikke er enslig mor eller far. - Men du får ta kontakt med NAV og høre om det fins muligheter, og smutthull, i reglene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå