Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Sett at dere skulle vinne på lotto'n (og er gift med gubben som har barn fra før): Ville dere da ha gitt penger til stebarna???
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Jeg hadde ikke gitt noen penger direkte, men både barn og stebarn hadde fått økonomisk hjelp etter behov (til hus, bil, utdanning ol). Det får de nå også, selv om vi ikke har vunnet i lotto(naturlig nok i mindre skala).
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Jeg tror ikke jeg ville ha gjort det, men det er fordi vi nesten ikke har kontakt med stebarnet..Litt rart å komme med "hei, vi vet nesten ikke hvem du er, men her har du 100 000" lissom....
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #5 Skrevet 3. april 2010 Jeg ville ikke gitt noe til hverken egne eller stebarn. Så lenge barna fortsatt bor hjemme og blir forsørget av foreldrene synes jeg ikke det er lurt å gi dem større pengesummer (derfor gir jeg heller ike pengegaver til konfirmasjon eller liknende). Om barna var voksne og hadde sin egen økonomi ville jeg sett ann hvordan økonomien deres var, om de var flinke med penger ol. Det ville ikke være en selvfølge at noen av de fikk noe.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 Kom jo selvsagt an på hvor mye jeg vant. Hadde jeg vunnet på lotto, skulle vi først og fremst blitt gjeldsfri, og vi skulle ha utbedret huset vårt. Vi hadde sikkert kjøpt et hus til, slik at vi hadde et hus der min familie kommer fra og et hus nær hans familie. Vi kunne også kjøpt flere hjem, slik at vi kunne hatt en leilighet i storbyen, og gjrne en ved sjøen. Ville ikke gitt penger direkte til noen av ungene verken våre eller hans, men alle barna ville jo nyte godt av at vi fikk bedre råd. Eiendommene vi hadde kjøpt, hadde jeg nok latt gå i arv til mine barn, ikke til stebarna, men det hadde de jo ikke nytt godt av før de var voksne.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #7 Skrevet 3. april 2010 Siden alle barna er så små ville jeg brukt pengene på en ferie for alle sammen, å div klær og utstyr som barna hadde ønsket seg.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Hadde spandert en feire på hele hurven, lagt inne et større beløp på sparekontoen deres, og opprettet en felles konto for alle barna i framtiden som skulle brukes til klær, utstyr og utgifter som dukker opp.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Hadde ville gitt penger til stebarnet mitt selv om jeg og stebarnets far ikke var sammen lengre også...
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Anonym 10:58- det var storsvært av deg synes jeg.. kunne ikke falt meg inn å gi noe til stebarnet hvis det var slutt mellom meg og faren.. Jeg ville (litt avhengig av hvor mye jeg hadde vunnet) satt av penger til våre barn (til leilighet, møbler, bil etc) som de kunne disponere når de ble voksne, betalt ned gjeld, kjøpt hytte, og gitt noe til søstra mi for å slette hennes gjeld etter prøverørbehandlinga. Men hadde nok ikke gitt noe til evt stebarn...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #12 Skrevet 3. april 2010 10:09, hvor mange millioner tror du det pleier å være i førstepremiepotten? Haha!
Roheryn Skrevet 3. april 2010 #13 Skrevet 3. april 2010 selvsagt - på lik linje med hva jeg hadde gitt til egne barn. Antar det hadde blitt en sperret konto som skulle dekke førerkort og lignende, og så antagelig en BSU-konto til hver av dem. Men førstepri hadde vært å bli gjeldsfri og kjøpe egen bolig, det kommer jo også ungene til gode
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #14 Skrevet 3. april 2010 Ja det hadde jeg gjort..men ikke med glede!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #15 Skrevet 3. april 2010 Nei det ville jeg ikke gjort, i alle fall ikke store penge summer. Men de ville jo nytt godt av det, da vi som familie ville fått bedre råd. Hadde jo hatt mer å rutte med uten boliglån og studielån.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #16 Skrevet 3. april 2010 Men hvordan ville egentlig reglene vært her, om det ble spilt på ditt kort og du var gift med gubben; hadde det da vært dine penger eller deres penger?? Hvis det var dine penger, ville det vel ikke vært "pliktig" for deg å gi noe som helst til stebarna??
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #17 Skrevet 3. april 2010 Det blir jo helt feil. Dette er jo mine penger om det var jeg som vant, akkurat som sparepengene mine er mine, arven fra mine foreldre er min, dette er skeivdelingsmidler, som faktisk talt er mine. Det er jo helt unaturlig at mine penger skal gå til hans barn, hans penger er hans, og de kan gå til hans barn. Tippet vi sammen ville halvparten av pengene vært hans, og han kunne delt dem rundt akkurat som han ville. Jeg har fått en del penger hos mine foreldre, og det er faktisk mine penger. Jeg har skutt desse pengene inn i huset vårt, som jeg derfor eier mere av enn han. prosentvis. Om vi skiller oss eller dør, skal også denne prosentvise andelen legges til grunn for deling. Slik er det bare.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #18 Skrevet 3. april 2010 16.09: Det du sier høres fullstendig snålt ut. Alt jeg og min mann tjener går til vårt felles liv. Det meste inn på våre felles regnings- og sparekontoer, og det vi beholder på egne kortkontoer går til hevrdagshandling. Vi har ikke "egne" penger. Altså, og kegh sklulle kjøpt en lottokupong og fått 7 rette, så hadde premien tilhørt oss begge i fellesskap, uansett hvem sitt navn som står på spillekortet. På den annen side hadde jeg egenkapital til vårt felles hus som jeg ville tatt med meg igjen i tilfelle skilsmisse. Men vi eier huset i fellesskap, 50/50.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #19 Skrevet 3. april 2010 Nei. Stesønnen har en egen mor som kan vinne i lotto og gi ham. Skjønner meg ikkepå sånne folk som gir stebarna like mye som fellesbarna. Snakker om å oppavle bortskjemte unger! De kan da ikke få alt hos BÅDE mor og far? Her bidrar mannen min med halvparten til barnet sitt, og moren den andre halvparten. Hvis ikke hadde det blitt urettferdig for min sønn! Hvorfor skal stesønnen få fullt fra oss og fullt fra moren? Da får han jo dobbelt så mye som andre barn!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #20 Skrevet 3. april 2010 Nei, det tror jeg ikke, mest fordi vi ikke får lov å ha kontakt med mannens barn. Men tror ikke jeg ville gitt noe til egne barn heller med det første. Om jeg hadde vunnet noe akkurat nå ville det gått først til å betale skyld og gjeld- har endel utestående for tiden. Så ville vi innvestert i nye bil og snøscooter og slede. Så ville vi nok tatt oss en bedre ferie, og satt endel i fond. på meg selv. Om det da var mye igjen kunne jeg vel heller vurdert å gitt noen kroner til ungene, kanskje opprettet en konto til mannens barn i hans navn. Men for all del ikke så mye at vi måtte skatte noe for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå