Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Det er en myte, bare til orientering. Man kan like gjerne spise tre solide måltider om dagen, eller to for den saks skyld. Det er energiinntaket som gjelder, ikke hyppigheten. Dette viser nyere forskning. Forsøkte en periode å spise lite og ofte. Var sulten hele tiden, fordi jeg aldri ble mett ved hvert måltid. Fungerte dårlig for meg. De siste åtte ukene har jeg spist tre gode, sunne måltider hver dag. Og rast ned 12 kilo!!! Veldig fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Og forresten, en ting til: Det er også en myte at man må drikke mange liter vann hver dag for å holde seg sunn eller gå ned i vekt. Vannbehov er individuelt, og tørsten forteller som regel hvor mye vann du trenger. Naturlig nok. Dette også ifølge nyere forskning.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #3 Skrevet 3. april 2010 Det med vann vet jeg ikke noe om, men når absolutt alle ernæringsfysologer anbefaler små, hyppige måltider, så satser jeg heller på de enn en anonym her inne.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #4 Skrevet 3. april 2010 Det eneste som funker når en skal slanke seg er å spise mindre kalorier enn en forbrenner. Punktum. Hjelper ikke å spise 5 små måltider hvis de inneholder mer kalorier enn kroppen trenger per dag..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #6 Skrevet 3. april 2010 Vil tro at en kropp har bedre av 5 små måltider om dagen, enn to eller tre store måltid. Men ingen her som har benektet at for å gå ned i vekt så må en forbrenne mer enn det som en inntar.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #7 Skrevet 3. april 2010 02.59: Man har antatt at mage, små måltider vil virke positivt på forbrenningen. Det har vært en antagelse, basert på den kunnskapen man har. Etter grundig forsknig, viser det seg å være feilaktig. Det er energiinntaket som teller, ikke hyppigheten av måltidene.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #8 Skrevet 3. april 2010 Så rart at det eneste som gjelder er mindre kalorier/energi inntak når jeg de siste 14 månedene har doblet energiintaket mitt og har gått ned 20 kilo. (holdt vekten i 6 mnd nå). Jeg spiser middag 3 ganger til dagen og har 3 mellommåltider. Hvordan går det seg til? Joda, kutt sukkeret! Kjør lavkarbo, så får kroppen det fettet den trenger og kontrollerer seg selv.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #10 Skrevet 3. april 2010 Jeg har gått ned 60 kg ved små hyppige måltider. Spiser samenlagt mer mat pr dag enn da jeg bare spiste 2 ganger om dagen. Men man må spise såppas ved hvert måltid at man blir mett, dersom man går sulten er poenget borte, da setter kroppen seg på sparebluss og lagrer fett. Jeg har ikke hatt andre endringer i kosthold eller livsstil som skulle kunne forklare vekttapet.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #11 Skrevet 3. april 2010 Noe link til dokumentasjon? Ellers blir det lite troverdig dessverre...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #12 Skrevet 3. april 2010 Man MÅ ikke spise lite og ofte, men for de aller fleste er det den beste måten å kontrollere vekten på. Ved å spise solide måltider sjelden får mange problemer med blodsukkeret. Man får typisk et kjempekick på noe mer etter at det store måltidet er fortært, før kroppen oppfatter at den endelig har fått mat etter å ha ventet lenge. Men for all del, hvis det fungerer med solide sjeldne måltider for deg, så stå på. Selv har jeg erfart at det med små hyppige måltider har forandret hele livet mitt. Jeg gikk ned 20 kilo for tre år siden, og har klart å holde vekten siden...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #13 Skrevet 3. april 2010 Jeg har hørt om 2 menn i england som ville teste ut steinalderhypotesen: - bare spise når du er sulten - bare spise til du blir mett, ikke ett tygg mer. De gikk ned veldig mye, selv om de spiste akkurat det de hadde lyst på - være seg sjokolade, burger, salat eller biff.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #14 Skrevet 3. april 2010 Lite og ofte er vel Grete Rhoede, og det funker ikke på alle desverre! Jeg hadde fedon jeg Der spiser du lavkarbo, altså ingen pasta, ris, potet osv! masse grønt og masse svin egg og skinke Helt konge Men er jo ikke noe man kan leve på i lengden.. når du har gått ned en del, så kan du begynne å spise litt og litt av det som du ikke har spist før.. i stedet for MASSE pasta, så ta heller litt I stedet for 2-3 poteter, ta heller en Funker som bare det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå