Gå til innhold

Hvordan skal jeg gjøre det...:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå fra mannen min, og har et barn på 2 mnd sammen.

Siden barnet er så lite, så blir det vel ikke aktuelt med overnatting hos BF?

Isåfall, hvordan blir det når (eks)svigerfamilien skal treffe barnet og sånt? Må de komme hjem til meg?

Jeg hater livet mitt nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med kommune eller nav for å få info om slike saker.

Vanligvis ikke mye av overnatting hos far før etter året, sånn når de er ferdige med ammingen.

Husk at ekssvigerfamilien din er besterforeldrene til barnet ditt..... Ville gjort veldig mye for å skape et godt forhold de imellom uansett hvordan kjemi dere har.

Med mindre denne familien har problemer som ikke kommer fram i innlegget ditt vil jeg råde deg å svelge stoltheten og la barnet få ha familien sin.

Skrevet

Hi her

Jeg og mannen min leier ei leilighet nå, med 3 mnd dep, og husleia er 7500kr imnd.

Har ikke lyst til å flytte med barnet igjen om tre mnd, da vi nettopp er flyttet inn (noen dager siden).

Det jeg blir å leve på etter at vi er flyttet fra hverandre, er OS, hvis jeg får det..For har ikke tjent nok til foreldrepenger. Så lever kun på sosialpenger nå..

Tror dere at det lar seg gjøre at mannen min finner ei annen leilighet nå, og flytter ut, mens jeg beholder denne?

Klarer jeg husleia hvis jeg er flink å spare på pengene?

Vil jeg få OS med ei så høy husleie alene?

Skrevet

Du skal både gjøre det slutt med ham, ta fra ham hverdagen med barnet sitt OG kaste ham ut av hjemmet sitt?

Jeg skjønner at du har det tøft, men her syns jeg du bør være den som flytter ut. Barnet klarer seg helt fint selv om dere flytter igjen.

Husleien har ingenting med OS å gjøre, det har med inntekt og samvær å gjøre (altså du må ha hovedomsorgen.)

Skrevet

vanskelig situasjon.

OS får du uansett

og bidrag

og utvidet trygd

du kan også få bostøtte, gå på husbanken.no, der har de en bostøttekalkulator, vil tro du kvalifiserer til mellom 2000-3000kr pr mnd.

du klarer deg fint om du er økonomisk. utrolig trist når samliv med barn ender, håper du kommer deg greit ut av det.

Jeg synes annie over her er litt krass. vi vet ikke noe om grunnen til bruddet, dette er sikkert ikke et valg du har tatt lett. men om BF er grei, så lar han dere bo i leiligheten.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...