Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #1 Skrevet 2. april 2010 Han er konstant gretten. Han klarer virkelig å irritere seg over det meste. Hver dag er det irettesetting av hvordan jeg gjør ting eller ikke gjør ting osv. Jeg er så lei av det. I det siste lar jeg meg ikke påvirke av det, jeg observerer det bare. Tror ikke han er deprimert heller han spiser og sover godt og gjør ting som han liker.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #2 Skrevet 2. april 2010 kan jo være ett spm om dere har det bra i forholdet deres?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #3 Skrevet 2. april 2010 Han er gjerne lei av forholdet deres, og hadde hatt godt av å snakke om ting.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #4 Skrevet 2. april 2010 Ja det kan det jo selvfølgelig være. Men jeg har det ikke noe bedre enn han i dette forholdet men jeg klarer da å oppføre meg for det liksom...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #5 Skrevet 2. april 2010 Vi har snakket om det. Enden på visa var at han ville bli i det. I det siste har jeg sagt at om han vil gå så vet han hvor døra er. Men han er fortsatt her
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #6 Skrevet 2. april 2010 Dere har det altså ikke helt topp? Alle reagerer forskjellig på å være i et forhold som ikke fungerer. Det kan være at han takler det dårligere enn deg. Jeg tror det er det dårlige forholdet du bør fokusere på å gjøre noe med, ikke reaksjonen hans på at dere har et dårlig forhold. Det blir som å ta symptomene men ikke årsaken...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #7 Skrevet 2. april 2010 Jeg føler at jeg har gjort det jeg kan.Jeg slanker meg.Prøver å gjøre så godt jeg kan i forhold til hus arbeid, barna, er ikke frekk. Pynter meg litt for han. Sikkert noe jeg kan gjøre annerledes ...tar gjerne i mot tips
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #8 Skrevet 2. april 2010 Nei, jeg mener ikke at alt ansvar ligger hos deg. Men dere må nesten samarbeide om å forbedre forholdet, og hvis han ikke er interessert i det er det ikke så mye du kan gjøre desverre. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #9 Skrevet 2. april 2010 Prøv å stille han direkte spørsmål om forholdet. Han er jo tydeligvis misfornøyd med noe. Si noe a la"jeg blir så lei meg når du kritiserer og irettesetter meg hver dag. Jeg føler at jeg du ikke synes jeg gjør noenting riktig. Hva synes du vi bør gjøre for å få det bedre? Hvorfor synes du vi bør fortsette å leve sammen?"
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #10 Skrevet 2. april 2010 Min mann irettesetter meg også ganske ofte. Om hvordan jeg henger opp klærna, stryker, tar oppvasken , lager mat, etc. Han gjør veldig mye av husarbeidet selv og er en ekstrem perfeksjonist. Det er utrolig irriterende. Jeg er en normalt ryddig person, men han er som sagt en perfeksjonist i alt han gjør. Kan det være noe liknende med mannen din? At han vil ha ting gjort på en bestemt måte? Eneste han aldri irrettesetter er hvordan jeg håndterer barna, for der har jeg mer kontroll enn han, som er meeeget svak, særlig for jenta.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #11 Skrevet 2. april 2010 Huff da, ikke noe gøy. Kan det være en ide å "glemme" mannen din en liten periode? Altså ikke fokusere så mye på det negative (skjønner det er vanskelig!) og heller observere som du sier du gjør, og heller fokusere på deg selv? Trener du for din del eller mannens del? sikkert begge deler, mener bare at du kanskje kan finne noe som er ditt, som du gjør for din skyld? Eninteresse du har lagt på hylla? Kanskje litt banalt og "for enkelt", men av og til må man bryte møstre for å komme videre i et forhold..Og bringe noe helt nytt inn, altså dine egne positive erfaringer? Og så kommer det selvfølgelig som et tillegg at dere uansett må ta tak i ting om det ikke bedrer seg, men kanskje prøve dette først? Altså, ikke være falsk blid, ikke underkaste deg, men heller ikke være spydig tilbake. Bare vær deg selv nok, en liten stund. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #12 Skrevet 2. april 2010 Huff da, ikke noe gøy. Kan det være en ide å "glemme" mannen din en liten periode? Altså ikke fokusere så mye på det negative (skjønner det er vanskelig!) og heller observere som du sier du gjør, og heller fokusere på deg selv? Trener du for din del eller mannens del? sikkert begge deler, mener bare at du kanskje kan finne noe som er ditt, som du gjør for din skyld? Eninteresse du har lagt på hylla? Kanskje litt banalt og "for enkelt", men av og til må man bryte møstre for å komme videre i et forhold..Og bringe noe helt nytt inn, altså dine egne positive erfaringer? Og så kommer det selvfølgelig som et tillegg at dere uansett må ta tak i ting om det ikke bedrer seg, men kanskje prøve dette først? Altså, ikke være falsk blid, ikke underkaste deg, men heller ikke være spydig tilbake. Bare vær deg selv nok, en liten stund. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #13 Skrevet 2. april 2010 Min er også litt sånn, og vi har et bra forhold. Vet at han også er fornøyd med det. Er mer ting rundt. Han irriterer seg over alt og alle rundt oss, klager på alt. Syns alle er så dumme hele tiden, og så gjør han akkurat de samme dumme tingene selv uten å se det. Hvis jeg kommenterer det, blir han bare sur, og sier at jeg alltid skal motsi han. Slitsomt!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #14 Skrevet 2. april 2010 Takk for at dere gidder å svare.Jeg skal prøve å la han seile sin egen sjø en stund og fokusere på meg selv og barna. Akkurat nå føles det som at jeg er ett irriterende møbel for han.Han sier at han kunne skrevet en bok om alle uvanene mine. NICE
Anonym bruker Skrevet 2. april 2010 #15 Skrevet 2. april 2010 Fytti, så frekk han er! Håper du klarer å overse det og fokusere på deg selv!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #16 Skrevet 3. april 2010 Nok er nok.Jeg må bare drite i hva som feiler han og heller spørre meg selv hva faan det feiler meg som er sammen med det mennesket.Jeg prøvde forsiktig å snakke litt med han og da gikk det endelig opp for meg at det er INGENTING jeg kan gjøre utenom å forlate den fyren.Han fikk ett sykt blikk og sa masse stygt-noe som ikke er nytt.Jeg fikk beskjed om at jeg dreit i alt,ungene mine også,jeg gjorde ikke en dritt.Det var jeg som var problemet i livet hans.Da jeg prøvde å si at jeg faktisk gjorde noe osv fikk jeg beskjed om at jeg ikke gjorde det riktig; Jeg kunne ingenting! Jeg var en løgner som gjorde meg til ett offer. Think i better leave right now
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #18 Skrevet 3. april 2010 Hva gjør mannen din? Jobber han?Har han hobbyer? Min mann er (desverre) ufør og er derfor hjemme.Når han er mye hjemme (ikke steller med hobby) så har han for mye tid: til å finne ting jeg burde gjort! han er heller ikke deprimert,han kjeder seg bare for mye. Kanskje din mann lider av det samme?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2010 #19 Skrevet 3. april 2010 Så lenge han tidligere har vært en grei og skikkelig fyr og ikke en psykisk terror psykopat, som liker å fornedre deg, er det du beskriver et helt normalt symptom på at forholdet skranter. Da må dere jobbe med forholdet begge to, du skal ikke slanke deg, pynte deg og slave rundt med unger og hus for å tekkes han. Det er ikke det som er problemet fordi om det er dette han klager på. Sett dere ned å bli enige om ytre rammer, han forstår helt sikkert at han ikke kan holde på slik som han gjør. Bli enige om husarbeide og barnestell, og hold dere til det. Bli også enige om rammer for kritikk. Og jobb med hverandre og finne på fine ting sammen, ha behov for hverandre og ha sex, det fikser det meste. Er dere enige om at dere skal fortsette, kommer dere nok ut av det. Det kan også være tegn på at han ikke har det bra selv, er han syk, er det noe galt på jobben, har han økonomiske vansker, om han sliter med noe selv, er det ikke uvanlig å la det gå utover andre.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #21 Skrevet 4. april 2010 Huff, hvordan går det med dere? Høres ikke bra ut. Kan dere prøve ordentlig hjelp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå