Gå til innhold

kjæresten min mener han ikke drikker så mye alkohol.. hva synes du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

han lovet meg å kutte ned hvis jeg ble gravid. men synes fortsatt han drikker mye. gjerne flere halvlitere om dagen. og hvis vi drar på besøk har han gjerne med seg 6 halv litre selv om det er midt i uka og jobb dagen etter. og selv om de vi skal til ikke drikker noe. han sier at det er pga at han irsk og at de har en annen kultur. håper dette går over før babyen kommer?

 

hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke høres ufin ut, eller virke ond på noen måte, men det høres ut som han har et alkoholproblem.. Selv har jeg bartendervenner fra både Irland, Skotland og England, og selv ikke de drikker så mye og ofte.. Og de er bartendere..

 

Dette vil tære svært mye på organene hans i det lengre løp, og jeg regner med han har lyst å kunne se barna sine bli voksen og være til stede lenge ? Dette er ikke sunt i det hele tatt..

 

Jeg hadde ikke kommet til å latt min kjæreste drikke mer enn 1 gang i uka, men han drikker langt sjeldenere enn det til og med..

 

Jeg mener han drikker uforsvarlig og hensynsløst mye, og det skal mye til for at han plutselig skal "slutte" før fødsel..

 

Kan godt være jeg tar feil, men dette er min mening i hvertfall, hørtes ikke bra ut.. Sorry :/

Håper det ordner seg for deg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det høres veldig mye ut. Men jeg har en del opplevelser i ryggsekken som gjør at jeg er litt anti-alkohol. Samboeren min og jeg har et veldig ulikt forhold til alkohol, og det har ført til en del kræsjer oss imellom. Men hadde vi ikke fått løst opp i det, så veit jeg ikke om jeg hadde orka mer. Jeg er altfor godt kjent med hva alkohol og alkoholmisbruk kan føre med seg, til at jeg ville latt et barn vokse opp med det rundt seg.

 

Jeg ville ha forsøkt å snakke skikkelig med han og si at du syns det alkoholkonsumet er altfor høyt. Det går kanskje an å spille på det at du er gravid og at hvis noe skulle skje, så er han nødt til å kunne kjøre deg på legevakt/sykehus. Eller si at nå som dere er på vei til å bli en familie, så syns du at alkoholvanene må legges om. Forstår han ikke din side av dette, så ville jeg forsøkt å få han med på parveiledning, noe de tilbyr i de aller fleste kommuner. Det er gratis og der kan man få hjelp til å se hverandre på en annen måte.

 

Er han ikke interessert i noen av forslagene dine, ville jeg kjørt hardt mot hardt. Jeg syns ihvertfall ikke det høres godt ut for deg - å gå med alle disse tankene som gravid. Det lille frøet plukker opp sinnsstemningene godt allerede, og graviditeten bør være en positiv tid (selv om hormoner og alt gjør det litt vanskelig noen ganger).

 

Selv om det på en måte er "siste sjanse" til å gjøre noen sprell før babyen kommer, så er alt med måte. Håper dere får løst opp i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med de andre over, at det er vel mye. Jeg har bodd både i England og Australia og ja det er sant det at det er en helt annen drikkekultur deriblant også irer, men vi bor i Norge og har ikke den drikkekulturen her. Jeg klarte ikke å venne meg til drikkekulturen i England eller Australia. Jeg syntes det var uforsvarlig mye drikken, en kultur jeg ikke ønsket å dele. Og det er litt forskjell på om man hadde tatt et glass øl eller vin til middagen hver dag. Jeg hadde vel reagert på det og, men forskjell på en og 6..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og håper at dette er et oppkonstruert innlegg. En slik idiot av en mann tror jeg ikke det finnes mange av, uansett nasjonalitet, og ikke tror jeg det finnes så mange kvinner som ville holde ut med ham, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og mammen min er engelske selv og kjenner ikke igjen dette med alkoholen. det er kanskje vanlig med et glass til maten, eller et glas øl på pubben etter jobb (øl i storbritania har ikke like mye alkohol i seg som her heller), men disse store alkoholinntakene er noe som blir forbeholdt helgene (som her, hos folk som fester)

men ... irland er jo kjente for at store deler av befolkningen sliter med alkoholproblemer, snoe som helder ikke er bra, det unskylder han ikke heller.

 

jeg syntest du burde gå på internett å se om det er noe nettsider om alkoholisme, som kan hjelpe deg med hvordan du bør gå frem. dette er noe du virkelig må ta tak i. kanskje du kan ringe legen din? eller det fins noe form for anonymtlf? noe sånnt noe går ikke bort av seg selv. dette er alvor og må tas tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjenner din bekymring... Min ex er britisk og problemet du beskriver var en av grunnene til at jeg valgte å forlate han. Hans unnskyldning var alltid at han var Engelsk og alt det det med English heart, English blood osv.

 

Etter en del år i rusvern vet jeg at han ikke vil bli prioritert i poliklinisk rusbehandling. Jeg foreslår at du tar det opp med jordmor i samtale - kanskje kan han være med? Eventuelt til helsesøster eller fastlege? Rusvernkonsulent på NAV? Familievernkontoret?

 

Før samtalen bør du tenke litt på om dette har endret seg? Om din situasjon har endret dine forventninger til han? Er det en grunn til at du tror han ikke vil slutte? Er hans nettverk belastet med alkohol? Familien? Hva vil du konkret endre? osv.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...