Gå til innhold

Når de begynner i 1. klasse,

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det to delt vinterdress som gjelder da?

Bruker de vår/høst dresser,eller jakke og overtreksbukse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med hel eller todelt dress tror jeg er litt individuelt. Førsteklassingen vår ønsker seg heldress til neste vinter, vi ble tipset om delt dress før hun begynte på skolen.

Høst og vår er det vel for det meste regntøy som gjelder. :)

Skrevet

Datteren min går i 1. klasse og fikk ny heldress for noen mnd siden. Hun ønsket det selv fordi hun syns det var så greit å bare ha ett plagg å ta på seg i friminuttene. Hørte også av flere lærere at det var mange med todelt som ofte rotet bort buksen eller jakken. Men jeg ser at flertallet nok har todelt.

Dressen min datter har nå, varer nok neste sesong også, så får hun todelt i tredje klasse.

Skrevet

Da er det regntøy da ja..

Tror ikke jeg har sett skoleunger i slik høstdress heller,men er jo ikke alt jeg får med meg..

Men da trenger jeg ikke å gå til innkjøp for det da..

Bare en overtrekksbukse for sikkerthets skyld..kanskje..

Alt en mor skal bekymre seg for...enda det er noen mnd til skolestart..hehe.

Skrevet

Eldstemann her hadde hel vinterdress i første klasse. Mest fordi jeg visste at om han hadde hatt todelt hadde han endt opp med bare jakke fordi det ble for mye pes.

Han hadde ikke slik vår-/høstdress etter skolestart, men brukte regndress eller overtrekksbukse og jakke. Har ikke sett noen andre som hadde det heller. Han har en slik Swixdress som han har brukt til tur og slikt.

Skrevet

Jenta mi har hel vinterdress. Og i 1. der jeg jobber er det 18 av 20 som har hel dress. Av og til har noen av de andre tatt med todelt, men har endt opp med å bruke den hele alikevel.

Jenta mi skal ha hel neste år også fordi jeg har en nesten ny reima tec klar for neste sesong

Skrevet

..og det er som noen andre sier over her.. påkledning tar kortere tid, og det er vanskeligere å rote bort en hel dress.

Skrevet

Her er det helt krise med barnehagedress, og barna bytter raskt til todelt. Det er jo veldig greit at de slipper å kjøpe vinterjakke.

Skrevet

I klassen til sønnen min var det omtrent like mange i hel dress som det var i todelt..

Gutten min brukte allværsbukse og vinterjakke nesten hele sesongen, bortsett fra de mest snørike ukene midt på vinteren, da ville han ha hel dress for det gikk fortere å få på seg når de skulle ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...